Loppuunmyyty katsomo villinä Kullaksen voittaessa Tampere Supercrossin
Kiinalaisten valmistajien kopiomalla valmistetut mallit eivät ole mitään uutta. Mutta nyt on sekä merkki että tyyli kopioitu, mutta eri valmistajilta.
Kiinalainen Zero on uusi moottoripyörämerkki. Sitä ei pidä sekoittaa amerikkalaiseen samannimiseen sähkömoottoripyörien valmistajaan. LH450 on kiinalaisen Zeron ensimmäinen julkisuuteen tullut malli.
Zero LH450 on ulkoisesti lähes suora kopio Triumph Bonneville Bobberista. Suurimpana erona on tankin valkoiset koristeraidat, jotka puolestaan on kopioitu suoraan BMW R18 -mallista. Moottori ei ole Zeron omaa valmistetta, vaan voimanlähde on Zongshenin valmistama 450-kuutioinen ja nestejäähdytteinen rivikakkonen. Koska iskutilavuus on selvästi Triumph Bobberia pienempi, myös teholukema on selvästi vaatimattomampi, vain 37 hevosvoimaa. Vääntöä moottorissa on noin 34 newtonmetriä. Suorituskykynsä puolesta Zero kilpaileekin enemmän Jawa Perakin kanssa, joka sekin ulkoisesti on muotoilultaan hyvin lähellä Triumph Bobberia. Vaihteita Zerossa on kuusi ja toisiovetona hammashihna. Etujarrut on jopa vähän ylimitoitetut siinä mielessä, että 300-millisiä jarrulevyjä on kaksin kappalein. ABS-järjestelmä näyttää kuvien perusteella kuuluvan varustukseen. Rengakoot ovat bobberhenkiset 150/80-16 ja 180/65-16.
Entäpä hinta? Kiinan markkinoilla 450-kuutioisen Zeron hinnaksi kerrotaan 3500 euroa, eli se on edullinen jopa kiinalaisella mittapuulla.