WR250F-enduro saa päivityksiä runkoon, jousitukseen, jarruihin ja moottoriin. Osa muutoksista on peräisin tehokkaammasta crossimallista.
Yamahan yksisylinterisen nelarin erikoisuus säilyy pyörässä edelleen, eli sylinterikansi on yhä takaperin käännettyä mallia. Pakoputki lähtee kannesta taaksepäin ja imusarja on suunnattu eteenpäin. Ilmaottoa on nyt uusittu ja imukanavaa laajennettu ja pakopuolen nokka-akseli uusittu. Ratkaisuilla saadaan valmistajan mukaan lisäpaukkua korkeille kierroksille ja keskialueelle. Vaihderumpu on uusittu ja vaihteiden pitäisi vaihtua sujuvammin. Moottorin asetuksia voi muokata Power Tuner -älypuhelinsovelluksella.
CF-painevalutekniikalla valetussa rungossa on vääntöjäykkyyttä muutettu muokkaamalla seinämävahvuuksia vastaamaan kasvanutta suorituskykyä. Jarruiksi on vaihdettu rakenteeltaan kevyempi etujarrusatula, joka on tuttu crossimallista. Samalla jarrulevyn mallia on muokattu ja jarrupalojen kokoa kasvatettu. Etuhaarukan rakennetta on kehitetty tuntuman parantamiseksi ja takajousituksen asetuksia päivitetty.
Uusi mittaristo tarjoaa vakiotilassa nopeusnäytön, kellon, ajanoton ja kaksi matkamittaria. Siihen saa näkyville myös keskinopeuden, polttoaineenkulutuksen ja -määrän sekä moottorin varoitusvalot. Toimitukset alkavat marraskuussa 2021. Hinnat vahvistetaan myöhemmin.
Lisää Yamahan 2022-uutuuksia: