Uusista hinnastoista selviää sekin, että Tracer 7- ja Tracer 9 -mallien lisäksi myös Supersport-segmentin pyörissä on yksinkertaistettu mallinimiä.
Yamahan aggressiivinen hinnoittelu jatkuu myös kaudella 2021. Tiivistettynä voidaan sanoa, että hinnat ovat pysyneet ennallaan niiden mallien osalta, jotka jo tänä vuonna olivat Euro5-normien mukaisia. Euronelosesta Eurovitoseksi päivitettyjen mallien hinnat ovat nousseet keskimäärin parikolmesataa euroa. Siten esimerkiksi Tracer 7:n hinta on ennallaan 11 201 eurossa. GT-varustelu tuo siihen melko tarkalleen tonnin lisää, eli hinta on 12 214 euroa. Pykälää isomman Tracer 9:n ja Tracer 9 GT:n keskinäinen hintaero on selvästi suurempi, yli 3000 euroa, mutta se on perusteltua sillä GT:ssä on perusmalliin verrattuna suuria eroja, eli kovien sivulaukkujen lisäksi mm. semiaktiivinen jousitus, kaarreajovalot, kahteen suuntaan toimiva shifteri ja kahvanlämmittimet.
Sport Heritage -luokkaa edustaa hinnastossa XSR700 yksin, sillä isompi XSR900 on Euro5-päivitysten yhteydessä jäänyt pois mallistosta.
Tracerien uusien lyhyempien mallinimien lisäksi (nyt Tracer 7 ja Tracer 9, ennen Tracer 700 ja Tracer 900) myös Supersporteissa on yksinkertaistettu mallinimiä. Perinteinen vuosikymmeniä käytössä ollut kirjainyhdistelmä YZF on tiputettu pois, ja jäljelle on jäänyt ytimekkäät mallinimet R125, R6 ja R1 sekä R1M. Tenere 700 -mallien edessä sen sijaan on vielä lyhenne XTZ, mutta sen samoin kun Ténéré-nimessä olevan kolmen aksenttimerkin jättäminen pois helpottaisi ainakin moottoripyörätoimittajien työtä.
R6 Race -mallin 13 250 euroa on autoveroton hinta, sillä uusi 2021-malli on tarkoitettu vain ratakäyttöön eikä se ole rekisteröitävissä tieliikenteeseen.
Yamaha-hinnasto 2021: