Vespa GTS uudistuu neljä vuotta edellisen malliuudistuksen jälkeen. Luvassa on mm. avaimeton käyttö ja uudistettu etujousitus ja -jarrut.
Vespan GTS-malliperheeseen kuuluu neljä versiota: klassinen GTS, nykyaikainen GTS Super, urheilullinen GTS SuperSport ja malliston teknologisin GTS SuperTech. Värivariaatioita on tarjolla peräti neljätoista erilaista. Moottorivaihtoehtoja on kaksi, start-stop -toiminnolla terästetty 125 I-Get ja 300 HPE. Pienemmän moottorin tehoksi ilmoitetaan 14 hevosvoimaa ja isommalle tarkalleen 23,8 hevosvoimaa.
Käyttäjän kannalta suurin muutos on uusi Keyless-käyttöjärjestelmä, jossa avaimettomuus kattaa virtalukon lisäksi myös ohjauksen ja satulan lukituksen. SuperTech-mallissa on TFT-mittaristo integroidulla navigointijärjestelmällä ja mallista riippuen ”Vespa Mia” -bluetooth-yhteys on joko vakio- tai lisävaruste.
Pienempiä muutoksia on tehty mm. muotoiluun ja kuljettajan ergonomiaan. Myös etujousituksen toimintaa on hienosäädetty antamaan lisää vakautta suurissa nopeuksissa ja jarruja on parannettu Brembon komponenteilla.