Vuoden alussa sarjatuotantoon kaavaillun suomalaisen Verge TS -sähkömoottoripyörän tuotanto päästään näillä näkymin aloittamaan kesän 2020 aikana.
Verge Motorcycles -yhtiön toimitusjohtaja Tuomo Lehtimäki kertoo, että aikataulua on hidastuttanut se, että itse tuotteen kehitystyön kanssa samanaikaisesti ovat työn alla olleet niin pyörän tyyppihyväksynnät kuin myös varsinaisen tuotantolaitoksen hyväksynnät. Lehtimäki korostaa, että viivästyksestä huolimatta kaikki teollisuuden toimintojen kanssa tekemisissä olevat ovat yhä hämmästyneitä kuinka nopeasti on saatu tyhjästä aloittaen aikaan sekä tuote että tuotantolaitos. Esimerkiksi Uudenkaupungin autotehtaan vaatimiin hyväksyntöihin erona on se, että Uudessakaupungissa on pelkästään tuotantolinja, mutta Vergelle tulee koko tuotantolaitos.
Hinnaksi on tähän asti kerrottu 24 990 euroa. Se pitää edelleen paikkaansa, mutta hinnassa ei ole mukana autoveroa eikä arvonlisäveroa. Veroton hinta on Lehtimäen mukaan ilmoitettu siksi, että yrityksellä on yksi yhteinen englanninkielinen kotisivu, mutta eri markkinoilla verokannat ovat hyvin erilaisia niin autoveron kuin arvonlisäveronkin kannalta.
Sähkökäyttöisiä moottoripyöriä verotetaan ankarammin kuin sähköautoja. Lehtimäen mukaan yrityksen oman arvion mukaan autoveron määrä olisi 1000-2000 euroa. Samassa hintaluokassa painivan Zero SR/F Premiumin maahantuoja ilmoittaa autoveron osuudeksi 3233 euroa, joten Lehtimäen arvio veron määrästä saattaa olla optimistinen. Kun autoverolliseen hintaan lisätään arvonlisävero, niin Verge TS:n lopullinen hinta Suomessa tulee olemaan autoveron määrästä riippuen n. 32 000 – 35 000 euroa.
Erikoisen vannemoottoriratkaisun ympärille rakennetun Verge TS:n tehoksi ilmoitetaan 80 kilowattia ja vääntölukemaksi 1000 newtonmetriä. Toimintamatkaksi kaupunkiajossa luvataan 300 kilometriä ja maantiellä 200 kilometriä.