Suomalainen RMK E2 -nimellä tunnettu sähkömoottoripyörä on valmis tuotantoon. Viime metreillä se yllättää vielä vaihtamalla nimeään ja sekä uusilla suorituslukemillaan.
Teemu Saukkion ideoima ja suunnittelema RMK E2 -sähkömoottoripyörä oli viime talvena esillä MP19-näyttelyssä ja herätti ansaittua huomiota. Takapyörän sisäkehälle sijoitettu vannemoottori toimii ilman vaihteistoa ja toisiovetoa, mikä vähentää häviöitä, osien määrää ja huoltotarvetta.
Suomalaismoottoripyörä esitellään Milanon kansainvälisessä moottoripyöränäyttelyssä, jossa esillä on valmis tuotantomalli. Viime metreillä ei ole tyydytty pelkkään hienosäätöön, vaan aiemmin ilmoitetut 50 kilowatin teholukema ja 320 newtonmetrin vääntö ovat muuttuneet lukemiin 80 kilowattia ja 1000 newtonmetriä! Kasvaneista voimavaroista huolimatta toimintamatkat on saatu pidettyä ennallaan, kaupungissa 300 kilometriä ja maantieajossa 200 kilometriä. Huippunopeus on rajoitettu 180 kilometriin tunnissa. Akkujen lataus tyhjästä täydeksi sujuu 4,5 tunnissa. Myöhemmin luvassa on pikalatauslaite, jolla latausaika lyhenee selvästi.
Tekniikan lisäksi pyörä on kokenut toisenkin erittäin näkyvän muutoksen. RMK Vehicle Corporation on muuttanut nimekseen Verge Motorcycles ja pyörän uusi nimi on Verge TS. Mallimerkintä TS viittaa pyörän suunnitelleeseen Teemu Saukkioon. Valmistajan edustajien mukaan nimenvaihdokseen oli syynä se, että lyhenne RMK on maailmalla käytössä useammankin yrityksen nimessä. Tilalle haluttiin korkeaa teknistä tasoa, ammattimaisempaa asennetta osoittava sekä erottuvampi nimi.