Kallio sai hyvän startin kilpailuun, ja pystyi nousemaan ensimmäisellä kierroksella useita sijoja aina kuudenneksi asti, mutta joutui lopulta jättämään kilpailun kesken kaatumisen seurauksena. Kilpailun voitti Sveitsin Thomas Luthi.
– Eihän siitä ajamisesta taas oikein tullut mitään. Vaikka sain hyvän lähdön ja ensimmäisellä kierroksella pystyin sijoja poimimaan, niin ei meillä ollut mitään mahdollisuuksia taistella kärkisijoituksista. Ajotuntuma oli todella huono etenkin keulan osalta, ja sitten kun siinä alkoi tulemaan muita ohi vasemmalta ja oikealta, niin oma ajorytmi katosi ihan täysin ja sekunteja meni todella paljon hukkaan, selvästi pettynyt Kallio kertoi.
– Pyörä tuntui paljon huonommalta kuin eilen ja sitten kun vielä tein ajovirheen ja keskeytin, niin eipä tästä jälleen hirveästi jäänyt jälkipolville kerrottavaa. Tulin yhteen vasen-oikea-shikaaniin ja en vain saanut pyörää kääntymään sisään tarpeeksi, jonka seurauksena ensimmäinen mutka valui puoli metriä liian pitkäksi ja osuin seuraavan mutkan kanttariin. Siitä lähti sitten etupyörä alta ja mitään ei ollut tehtävissä, Kallio kertasi kaatumistaan.
Vuoden 2015-mallinen Kalexin pyörän runko on ollut todellinen päänvaiva Kalliolle jo talvitesteistä lähtien. Kun Moto2-luokan MM-sarja seuraavan kerran jatkuu kahden viikon päästä Italian Mugellossa, nähdään Kallion alla viime kauden 2014-mallinen runko.
Pyörän rungon vaihto kesken kauden on todella harvinaista ja sitä voidaan pitää kannanottona myös valmistajaa kohtaan.
– Moneen otteeseen on jo tällä kaudella puhuttu, että tuo 2015-mallinen runko ei sovi ajotyyliini yhtään. Seuraavan kerran kun ajetaan Mugellossa, niin alla on viime kauden malli. Tämän vuoden rungolla olen kadottanut täysin luottamuksen ajamiseen ja harmitta, että vaihtoa ei tehty aikaisemmin. Toivotaan nyt kuitenkin, että 2014-mallista päästään nyt rakentamaan kärkivauhtiin yltävä pyörä, Kallio avasi suunnanmuutosta.
– Toki on turha odottaa, että nyt kun hakattiin päätä seinään tällä tämän vuotisella pyörällä näin kauan, niin ei se vanha malli sormia napsauttamalla onnea ja autuutta tuo. Meillä on tarkoituksena rakentaa vanhasta mallista mahdollisimman samanlainen pyörä osineen ja säätöineen kuin viime vuonna. Nythän tässä alkaa sitten esimerkiksi tarvittavien osien metsästämisoperaatio, ja runkovalmistaja tekee minulle samat erikoishaarukat, jotka olivat viime vuonna käytössä.
Tämä on nyt ainoa tie, mitä voidaan kokeilla ja toivottavasti se tuo lisää luottamusta ajamiseen sekä sitä kautta vauhtia kilpailuihin. Seuraavan kerran lisää osviittaa meidän kilpailukyvystä ja kehityssuunnasta saadaan sitten Mugellossa, Kallio sanoi.