Aprilia
Italialaisen merkin mallisto pysyy muuttumattomana vuodelle 2014. Sen sijaan Aprilia ilmoitti osallistuvansa jälleen MotoGP-sarjaan vuodesta 2016 alkaen. Näin ollen kahden vuoden kuluttua sarjassa kilpailee viisi tehdastiimia kolmen sijaan, sillä myös Suzuki lähtee sarjaan mukaan vuonna 2015. Lue lisää täältä.
BMW
BMW esitteli messuilla kaksi suurta uutuutta. Yleisön ihailtavana oli nakuversio S1000RR:stä (S1000R) ja uusi R1200RT.
Lisää S1000R:stä täältä.
Lisää R1200RT:stä täältä.
Ducati
Ducati Superleggera esiteltiin ensimmäistä kertaa julkisesti, mutta merkin suurin uutinen oli uusi Ducati Monster 1200. Malliin tulee Multistradan moottori, jossa on 135 heppaa. Myös 145-heppainen S-versio esiteltiin.
Lisätietoja uudesta Ducati Monster 1200:sta täältä.
Harley-Davidson
Harrikan suurin uutinen oli Street-mallisto, joka koostuu Street 500- ja 700-malleista. Street on Harleyn ensimmäinen kokonaan uusi mallisto kolmeentoista vuoteen ja sen on tarkoitus houkutella nuoria kuljettajia merkin pariin. Lisätietoja täältä.
Honda
Honda esitteli useita uutuuksia. Niiden joukossa oli Öhlinsin komponenteilla varustettu CBR1000RR, päivitetty VFR800F sekä CTX-mallisto.
Lisää uudesta CBR1000RR:stä täältä.
Lisää päivitetystä VFR800F:stä täältä.
Lisää uudesta CTX-mallistosta täältä.
Lisää uusista CB650F- ja CBR650F-malleista täältä.
Husqvarna
Husqvarna ei julkaissut yhtään uutta mallia, mutta esitteli yhden prototyypin. Sen avulla halutaa muistelle menneisyyttä, mutta myös osoittaa tulevaa linjausta. Lisätietoja 701 Conceptista täältä.
Kawasaki
Kawasakin suuri uutinen oli Z1000:n päivitetty versio. Päivitys koskee suurilta osin ulkomuotoa, mutta myös moottoria on muokattu ja malliin on tullut samankaltaisia päivityksiä kuin Z1000SX:ään. Kawasaki esitteli myös ensimmäisen maxskotterinsa, J300:n.
Lisätietoja J300:sta täältä.
Lisätietoja päivitetystä Z1000:sta täältä.
MV Agusta
Jo aiemmin oli tiedossa, että MV Agusta esittelee Turismo Veloceksi nimetyn mallin. EICMA:lla esitelty malli on sporttitourer, jossa voi vaihtaa vaihteita kytkintä käyttämättä. Moottori tuottaa 125 heppaa ja mallissa on useita sähköisiä apuvälineitä. Lisätietoja Turismo Velocesta täältä.
Triumph
Triumph päivittää cruiservalikoimansa vuodelle 2014, ja esitteli erikoisversion Tiger 800XC -mallista. Lisäksi merkki ilmoitti, että Daytona 250 -mallia valmistetaan vastaisuudessa Intiassa.
Lisätietoja Triumphin vuoden 2014 mallistosta täältä.
Lisätietoja Daytona 250:sta täältä.
Yamaha
Biken päätoimittaja Magnus Wallnerin mukaan Yamaha toi EICMA:lle raikkaimman tuulahduksen. Rossi esitteli MT-09:n erikoisversion, Street Rallyn, ja Lorenzo esitteli MT-malliston uuden MT-07-mallin. Lisäksi valmistaja esitteli myös uuteen asuun puetun klassikkopyörä SR400:n.
Lisätietoja Yamaha vuoden 2014 mallistosta täältä.
Lisätietoja MT-09 Street Rallysta täältä.
Lisätietoja MT-07:stä täältä.
Lisätietoja SR400:stä täältä.
Zero
Sähkömoottoripyörävalmistaja Zero päivittää koko mallistonsa vuodelle 2014 muun muassa uusin iskunvaimentimin ja päivitetyin mittaristoin. Ainoa malliuutuus oli Zero SR, joka on R-versio S-mallista. Ohjausyksikkö on parantanut sekä tehoa että vääntöä reippaasti. Lisätietoja mallista täältä.
Teksti: Jonathan Balsvik