Yamahan supersportmalli YZF-R6 on säilunut pitkään muuttumattomana. Vaikka malli on yhä kilpailukykyinen, viimeinen suurempi uudistus tuli vuonna 2008, mikä antaa odottaa päivitystä lähitulevaisuuteen. Sen huhutaan tapahtuvan jo ensi vuodelle.
Yamahan epäillään siirtyvän kolmesylinteriseen 675-kuutioiseen moottoriin, jolle aihio on jo olemassa MT-09:n 849-kuutioisen moottorin muodossa. Iskua lyhentämällä olisi mahdollista luoda korkealle kiertävä 675-kuutioinen.
Uudistusta vastaan todistavat Kalifornian päästöhakemukset, joista usein paljastuu, jos jotakin erikoista on meneillään. Niiden mukaan R6:n moottori pysyy ennallaan vuonna 2015. Kyseessä voi kuitenkin olla vastaava tilanne kuin vuonna 2006 esitellyn R6R:n yhteydessä. Tuolloin Yamaha myi edellistä mallia usean vuoden ajan nimellä YZF-R6S.