Vähäpäästöisempi moottori on samalla tehokkaampi, ajoavustimia on kehitetty ja tietysti ulkonäköä muokattu aggressiivisemmaksi.
MT-10:n perustekniikka on otettu R1-sporttipyörästä ja muokattu sopimaan paremmin katuajoon. Nelisylinterinen ja 998-kuutioinen crossplane-moottori tuottaa nyt 166 hevosvoimaa ja tarjoilee 112 newtonmetrin väännön. Moottoria on muokattu niin, että 4000 ja 8000 kierroksen välillä, eli yleisimmin katuajossa käytetyllä kierrosalueella, vääntöä olisi mahdollisimman paljon käytössä.
Imuääniä on muokattu uudenlaisella ilmansuodatinkotelolla. Myös pakoputki on uusi, valmistettu titaanista ja tuottaa erottuvan crossplane-moottorin epätasaisesta sytytysjärjestyksestä kumpuvan äänimaailman. Ajovaloina on kaksi pienikokoista led-valoa, etukate on edellistä mallia pienempi ja ilmanottoaukot isommat.
Kaksi 320-millistä jarrulevyä yhdessä Brembon radiaalisen pääsylinterin kanssa huolehtivat hidastuvuudesta. Jousitus on KYBin käsialaa. Sekä edessä että takana on 120 millin joustomatkat, ja molemmissa päissä voi säätää niin esijännitystä kuin puristus- ja paluuvaimennusta. Ensiasennusrenkaina on Bridgestonen Battlax Hypersport S22 -kumit.
Aiemmin lisävarusteena ollut QSS-vaihdeavustin on nyt vakiovarusteena. Mittaristona on uusi, R1-mallin mittaristoon perustuva 4,2-tuumainen TFT-värinäyttö. Ajoasetuksia on neljä. Kuusiakselisen liiketunnistimen kanssa yhteistyössä toimivat ajoavustimet hillitsevät renkaiden lukkiutumista jarrutuksissa sekä pidon menetystä ja keulimista kiihdytyksissä. Asetukset on säädettävissä ajo-olosuhteiden ja ajotavan mukaisiksi.
Värivaihtoehdot ovat Cyan Storm, Icon Blue ja Tech Black. Toimitukset Yamaha-jälleenmyyjille alkavat helmikuussa 2022. Hinnat ilmoitetaan myöhemmin.
Moottori: nelisylinterinen rivimoottori, 998cc
Teho: 166 hv / 11 500 r/min
Vääntö: 112 Nm / 9 000 r/min
Voimansiirto: monilevyinen märkäkytkin, 6 vaihdetta, ketjuveto
Akseliväli: 1405 mm
Istuinkorkeus: 835 mm
Tankin tilavuus: 17 litraa
Paino tankattuna: 212 kg
Lue myös: