Suzuki esitteli uuden GSX-S950 -nakun, jonka häveliäästi alakanttiin keksitty mallinimi ei paljasta, että kuorien alle kätkeytyy tuhatkuutioinen rivinelonen.
Uutuuden runko, perusmoottori ja kaikki mitat ovat kuten GSX-S1000 -mallissakin. Ysipuolikkaan idea on siinä, että moottoritehoa siinä on 57 hevosvoimaa vähemmän, eli A2-luokan (35 kW) kuristuksen mahdollistava maksimimäärä 95 hevosvoimaa (70 kW). GSX-S950:n etupäähän on vaihdettu KYBin 43-millinen perus-USD-teleskooppi ja etujarruiksi Tokicon edullisemmat jarrusatulat. Näin pyörän hintaa on saatu puristettua selvästi alhaisemmaksi kuin tonnisen. Uudet jousituksen asetukset ja jarrujen teho ovat paremmin balanssissa uuden teholuokan ja suorituskyvyn kanssa. Kun täksi vuodeksi uudistuneen GSX-S1000:n hinta on 18 090 euroa, saa GSX-S950:n omakseen 13 990 eurolla.
Suzukilla mallin uskotaan puhuttelevan niitä motoristeja, joilla on A2-kortti mutta kova halu saada alle ”oikea iso pyörä”. Kilpailijoita luokassa on vähän, lähimpänä Kawasaki Z900 A2. Suzuki GSX-S950 on tulee markkinoille elokuussa. Sen voi ostaa joko 70 kilowatin tai suoraan 35 kilowatin tehoisena. Hinta on sama, ja teholuokka voidaan muuttaa ylös- tai alaspäin myöhemmin.
Moottori: nelisylinterinen rivimoottori, 999cc
Teho: 70 kW) 95 hv
Vääntö: 92 Nm
Akseliväli: 1460 mm
Istuinkorkeus: 810 mm
Tankin tilavuus: 19 litraa
Paino tankattuna: 214 kg
Hinta: 13 990 €
Takuu: 2 vuotta