Kawasaki nosti suunnittelupöydälle Versys 1000:n perusmallin ja lisäili siihen ne varusteet jotka matkamotoristi tarvitsee. Lopputuloksena syntyi Versys 1000 S.
Viime kaudella Versys 1000 oli saatavana kahtena eri versiona, perusmallina (18 900 €) ja semiaktiivisella jousituksella varustettuna SE-luksusmallina (22 900 €), jossa lisähintaan hankittavaksi jäi käytännössä vain laukkuvarustus. Kaudelle 2021 ison Versyksen perustekniikka pysyy ennallaan, mutta japanilaisvalmistaja on räätälöinyt siitä matkakäyttöön varustellun Versys 1000 S -version.
S:n varustelutaso on muuten lähellä SE-mallia, mutta semiaktiivinen jousitus on korvattu perinteisillä jousituselementeillä. Ne tulevat Showalta ja molemmissa päissä on mahdollista säätää esijännitystä ja paluuvaimennusta.
Mukavuutta matkailuun tuovat mm. kahvanlämmittimet ja käsisuojat, iso korkeussäädettävä tuulilasi sekä kaarreajovalot. Myös vakionopeussäädin sekä kahteen suuntaan toimiva quickshfiter-vaihdeavustin kuuluvat vakiovarusteisiin.
Kuljettajan valittavia tehoasetuksia on neljä: Sport, Road, Rain ja kuljettajan räätälöitävissä oleva Rider. Tehontuoton lisäksi säätyy samalla myös luistonesto vastaamaan tehoasetuksen luonnetta.
Moottori: 1043-kuutioinen rivinelonen
Teho: 120 hv / 9000 r/min
Vääntö: 102 Nm / 7500 r/min
Voimansiirto: yhdistelmäluistokytkin, 6 vaihdetta, ketjuveto
Akseliväli: 1520 mm
Istuinkorkeus: 840 mm
Tankin tilavuus: 21 litraa
Paino tankattuna: 257 kg
Hinta: vahvistetaan myöhemmin
Lue myös Versys 1000 SE -koeajo: