Kari Vehniäisen ajama Motoparkin rataennätys ehti olla voimassa lähes 15 vuotta. Myös Erkka Korpiahon kaikkien aikojen kovin kierrosaika (aika-ajot) siirrettiin samalla historiankirjoihin.
HRT-racingin Superbike-luokan Kawasaki sai yllätyskuljettajan circuit racingin Motoparkin SM-osakilpailuun, kun tiimin vakiokuski Eeki Kuparinen ei päässyt osallistumaan kisaan. Kuparisen tilalla Kawasaki ZX-10RR:n satulassa nähtiin Supersportin MM-sarjaa Dynavolt Triumphilla kiertävä Niki Tuuli, jolla Motoparkin kisan aikana oli sopivasti vapaa viikonloppu MM-sarjasta.
Motoparkin radan moottoripyörien ja samalla Superbike-luokan rataennätys oli eiliseen asti Kari Vehniäisen nimissä. Wehnä kellotti Yamahallaan 31.8.2008 kilpailussa rataennätykseksi 1.24,449. Kovempaakin radalla on sen jälkeen Superbikella ajettu, mutta ei viralliseen rataennätykseen oikeuttavasti kilpailussa. Vuonna 2012 Erkka Korpiaho ajoi BMW:llä aika-ajorenkain itsensä paalulle kellottamalla 1.23,9 -alkuisen ajan.
Kun tieto Tuulen osallistumisesta Superbike-luokkaan tuli, alettiin samalla jo odotella uutta rataennnätystä. Jo perjantain harjoituksissa kyyti oli kylmää, ja Niki raportoi päivän päätteeksi seuraavasti:
-1.24,5 mut rata oli puoliksi hölvätty öljyllä, niin oli monta paikkaa missä ei pystynyt ajamaan oikeilla linjoilla. Katotaan nyt miten huomenna lepattaa…
Lauantaina kun suurimmat öljyt oli saatu puhdistettua radalta, alkoi tapahtua. Aika-ajossa imatralainen täräytti kahden sekunnin marginaalilla paalulle ajalla 1.23,788. Erkan kaikkien aikojen nopein ratakierros oli näin pyyhkäisty parilla kymmenyksellä historiankirjoihin. Nikin taustajoukoista tihkui mielenkiintoista lisätietoa siitä miten kierrosaika oli syntynyt.
-Erkan 23,9 syntyi aika-ajorenkailla, Niki tais tänään huristella käytetyillä kisarenkailla.
Lauantain kilpailulähdössä tahti pysyi samansuuntaisena. 13 kierroksen pituisessa kilpailussa Tuulen voittomarginaali kasvoi 23 sekunnin mittaiseksi ja parhaaksi kierrosajaksi kirjattiin 1.23,983 eli rataennätys koheni kerralla lähes puolella sekunnilla.
-Oikein mallikas päivä. Ajaminen tuntui hyvältä, varsinkin aika-ajossa sain monta tosi hyvää kierrosta. Kisassakin ihan hyvää tekemistä. Takarenkaassa oli jotain häikkää tai sitten rata oli vaan niin likainen Legendsien jälkeen, ettei vaan ollut pitoa ja päässyt kovempaa. Katotaan koska joku ajaa kovempaa, jos ei sitten sunnuntaina heti pystytä parantamaan vielä tästä.