Nässi kaatui aika-ajossa nopeassa nelosvaihteella ajettavassa ja vasemmalle kaartuvassa kurvissa, joka sijaitsee radan uudella osalla.
Kuljettaja selvisi hurjasta kaadosta hyvällä onnella, mustelmilla ja turvonneilla sormilla, mutta Honda kärsi siksi pahoja vaurioita, että sitä ei saatu enää ajokuntoon.
Nässin NSF250R Hondasta vaurioitui rytäkässä mm. runko, tankki, jäähdytin ja kaikki lasikuituosat.
– Rata oli märkä ja tuuli kovaa, mutta pienen odottelun jälkeen lähdin ajamaan tosi harkiten. Silti tuulenpuuska yllätti, eikä mitään ollut tehtävissä. Tuuli painoi Hondan pois ajolinjalta vesilätäkköön ja renkaiden pito loppui heti, Nässi kertoo harmissaan.
Olosuhteet olivat vaikeat. Koko yön jatkunut runsas sade ja puuskittainen tuuli haittasivat ajamista radalla ja toimintaa varikolla. Tuuli puhalsi Pohjanmaan lakeuksilla pahimmillaan yli 20 metriä sekunnissa.
Moto3-luokan pyörällä yli 150 kilometrin tuntinopeudella ajettava kaarre, jossa turva-alue on pehmeää kuoppaista nurmea, ei ole pahin mahdollinen kuljettajalle. Pyörä lähtee kaatuessa kuitenkin heti korkeisiin pomppuihin ja tämä on usein tuhoisaa.
Seuraava SM-osakilpailu odottaa vuoroaan kolmen viikon kuluttua Vetelin Kemorassa.