– Tavoitteena oli lähteä hakemaan hyvää sijoitusta, sillä edellisestä Ranskan osakilpailusta jäi paljon hampaankoloon, Magny-Coursin osakilpailussa ensimmäisellä kierroksella kaatunut ja keskeyttänyt Tuuli kertasi.
– Mutta ei se sitten mennyt ihan niin kuin olin suunnitellut. Harjoitus ja aika-ajot kuluivat pitkälti erilaisten teknisten ongelmien kanssa painiessa, enkä päässyt harjoittelemaan rataa niin paljon kuin olisi pitänyt, ensimmäistä kertaa Jerezin radalla ajanut Yamaha-pilotti jatkoi.
– Onnistuin kyllä parantamaan kierrosaikaani jokaisella kerralla, mutta aina kun paransin aikaani, niin tekivät myös muut, eikä sijoitukseni noussut tarpeeksi. Kunnon nopeat kierrokset jäivät osaltani aika vähälle, kun aika kului varikolla pyörän ongelmia korjatessa.
Aika-ajojen yhteistuloksissa Tuuli oli lopulta 16:s.
– Onneksi mekaanikot saivat ongelmat ratkaistua kisaan mennessä. Startti onnistuikin ihan kohtalaisesti ja sain jo heti ensimmäisten kierrosten aikana nostettua sijoitustani muutamalla pykälällä, mutta sitten ajaminen alkoi käydä vaikeaksi, kun takarengas luisti niin paljon.
Ruutulipulle Tuuli ajoi sijalla 14, englantilaisen Kyle Smithin vietyä voiton. EM-sarjan loppupisteissä Tuuli oli niin ikään 14:s, 36 pisteen potillaan.
– Sijoitus pisteissä ei ollut mitenkään huippuhyvä, mutta onneksi kauteeni mahtui myös onnistumisia. Pariin otteeseen olin jo kärjen tuntumassa, eikä palkintopallipaikkakaan ollut kaukana.
– Kaikkien näiden onnistumisien ja epäonnistumisien summana voi sanoa, että ainakin kausi oli todella opettavainen. Ensi kauden tavoitteena onkin sitten taistella pelkästään kärkisijoituksista, parhaimmillaan neljänneksi ajanut Tuuli päätti.
Tulokset:
http://www.worldsbk.com/en/season?p_S_Campionato=ST6&p_Anno=2013
EM-sarjan loppupisteet:
http://www.worldsbk.com/en/season/standings.html?p_S_Campionato=ST6&p_Anno=2013