Triumph on päättänyt laajentaa tuotantoaan Hinckleyn tehtaallaan. Syynä on voimakkaasti kasvanut kysyntä Euroopan markkinoilla.
Triumphilla on käsissään positiivinen ongelma. Uusien Triumph-moottoripyörien myynti kasvoi viime vuonna 81 500 kappaleeseen eli 29 prosenttia edellisvuotta korkeammaksi. Siitä syystä se joutuu tekemään muutoksia tuotantojärjestelmiinsä.
Triumph on viime vuosina panostanut Thaimaan tehtaan tuotantonsa kasvuun, ja valtaosa pyöristä on valmistettu siellä. Viimeisimpinä malleina Speed Triplen ja Tiger 1200:n tuotanto siirrettiin Thaimaahan. Englannissa Hinckleyn tehtaalla keskityttiin tuotekehitykseen sekä TFC-erikoismallien (Triumph Factory Custom) valmistukseen. Viimeisimpien muutosten jälkeen Hinckleyn tuotantomäärät laskivat 7000 kappaleesta 4500 kappaleeseen. Lisäksi Triumph ilmoitti pandemian iskettyä kesällä 2020 irtisanovansa 240 henkeä Englannissa ja 400 henkeä maailmanlaajuisesti, koska yritys ennusti vuoden 2008 kaltaista talouden voimakasta taantumaa pandemian takia.
Ennusteet menivät onneksi pahasti pieleen, ja Triumphien myyntimäärä on kasvanut voimakkaasti. Thaimaan tehtaan kapasiteetti ei riitä vastaamaan kasvaneeseen kysyntään, minkä takia Hinckleyssä on tehty tuotantolinjoihin muutoksia, joilla pyörien valmistusaikaa on pystytty nopeuttamaan 20 prosentilla. Luvassa on lähes 100 uutta työpaikkaa Hinckleyssä, ja tuotantomäärää nostetaan ensin 15 000 kappaleeseen ja sen jälkeen on suunnitelmissa kasvattaa tuotanto yli 20 000 kappaleeseen.
Erityisesti Trident 660- ja Tiger 900 -mallien suosio on yllättänyt britit, ja niiden myyntimääriä on lisännyt myös mallien lanseeraaminen uusille Kiinan, Filippiinien ja Etelä-Korean markkinoille. Jälleenmyyntiverkostoa onkin laajennettu niin, että nyt Triumphilla on maailmanlaajuisesti yli 700 jälleenmyyjää.
Englannissa ollaan käynnistämässä alkuvaiheessaTiger 1200:n tuotanto, ja sitä seuraavat Tiger 900, Speed Triple ja Rocket 3 vielä tämän vuoden aikana.