Aggressiivisia liikkeitä aiemminkin harrastanut Triumph on yksi
harvoista positiivista tulosta tuottavista eurooppalaisista
moottoripyörien valmistajista. Kasisatasen Tigerin mainion menestyksen
rohkaisemana Trumpalla todettiin, ettei isojen adventurepyörien
markkinoita kannata jättää yksin BMW:lle.
Niinpä tehdas marssittaa parrasvaloihin Tiger Explorerin, jonka
kerrotaan olevan kevyempi ja suorituskykyisempi kuin luonnollinen
vertailukohta BMW R 1200 GS. Tiger Explorerin virallisia lukemia ei ole
vielä julkaistu, mutta luotettavista lähteistä saamiemme tietojen mukaan
tehoa löytyy 137 hevosvoiman verran ja vääntöä puolestaan 121
Newtonmetriä. Triumphilla on ensimmäistä kertaa käytössä ride-by-wire –
teknologia, eli perinteinen kaasuvaijeri on korvattu sähköjohdolla.
Yksipuoleiseen takahaarukkaan on pultattu 17-tuumainen vanne, jota
pyörittää kardaaniakseli. Mallin saa halutessaan tilattua täydellä
adventure-varustuksella sumuvaloineen, kaatumasuojineen ja muine
asiaankuuluvine tarvikkeineen. Pyörän laturi tuottaa maksimissaan
mukavat 950 W, jolla saadaan pyöritettyä melkoista
lisävarustearsenaalia. Triumph ei olekaan säästellyt mm.
lämmityselementtejä asennellessaan.
Mallia odotetaan saapuvaksi maaliskuulle.