Tiger 900 saa lukuisia pieniä uudistuksia vuodelle 2024. Päivityksiä tehdään moottoriin, jarruihin, mittaristoon, ergonomiaan ja ulkoasuun.
Triumphin suosittu Tiger 900 -mallisto päivittyy vuodelle 2024 monin pienemmin uudistuksin. Valikoimaan kuuluu kolme Tiger 900 -malliversiota, 19-tuumaisilla eturenkailla varustetut GT ja GT Pro sekä 21-tuumaiseen eturenkaaseen luottava Rally Pro.
Tiger 900:n tunnusomainen rivikolmonen on päivitetty tarjoamaan 108 hevosvoiman maksimitehon (+13 %). Vääntöä moottorista löytyy 90 newtonmetriä, minkä lisäksi sen luvataan vetävän sitkeämmin alakierroksilta. Myös polttoaineenkulutuksen kerrotaan pienentyneen 9 prosentilla.
Aktiivista turvallisuutta on parannettu entistä tehokkaammilla jarruilla. Lisäksi pyörään on asennettu hätävaroituksesta ilmoittava järjestelmä, joka kytkee hätävilkut automaattisesti kovassa jarrutuksessa.
Kuljettajan ergonomia on tilavampi uuden istuimen ansiosta. Istuinkorkeus on säädettävissä 20 mm, ja lisävarusteena saatavan matalan istuimen ansiosta GT-mallien istuinkorkeuden saa laskettua 800 millimetriin, kun se vakiona on 820-840 millimetriä (Rally Pro 860-880 mm). Molemmissa Pro-malleissa istuin on lämmitetty vakiona.
Uusi vaimennettu ohjaustangon kiinnitysjärjestelmä eliminoi värinöitä parantaen mukavuutta. Lisäksi Rally Pro -mallissa ohjaustankoa on tuotu 15 millimetriä lähemmäs kuljettajaa, mikä tarjoaa etuja pyörän käsiteltävyyteen sekä istuen että seisten ajettaessa.
7-tuumainen TFT-näyttö on uusi. Siinä käytetään uusia grafiikoita ja valikkojärjestelmää, luonnollisesti ominaisuuksiin kuuluu Bluetooth-yhdistettävyys. Nykyaikaa on myös USB-C-latauspistoke.
Uusien katteiden paneelit ovat integroituja nokasta sivukatteisiin saakka, mikä sulavoittaa ulkonäköä. Tyylin viimeistelevät uudet värit ja grafiikat.
Tiger 900:n kohokohdat:
Triumph Tiger 900 koeajetaan Biken numerossa 2/2024.