Loppuunmyyty katsomo villinä Kullaksen voittaessa Tampere Supercrossin
Triumph Motorcycles on esitellyt TF 250-X -crossimallinsa. Valmistajan mukaan se yhdistää luokkansa johtavan tehopainosuhteen ja parhaan varustelun.
Triumphin täysin uudessa nelitahticrossissa käytetään valmistajan mukaan poikkeuksellisen kompaktia runkoa ja voimalinjaa sekä parhaita mahdollisia komponentteja.
– TF 250-X:n esittely on valtavien ponnistelujen ja panostusten kulminaatiopiste, ylistää Triumphin tuotepäällikkö Steve Sargent.
– Ei ainoastaan sen vuoksi, että malli on täysin uusi, vaan koska se tarjoaa voittavaa suorituskykyä. Keskityimme tuomaan markkinoille täydellisimmän mahdollisen paketin minkä tahansa tasoisille kuljettajille, aina aloittelijoista mestareihin.
Kompakti voimalinja on pienen koon lisäksi hyvin kevyt. Mäntä on takoalumiinia ja venttiilit titaania. Kitkaa pienennetään DLC-pinnoitteilla ja moottorin kopat ovat magnesiumia. Moottoriin saa lisävarusteena MX Tune Pro -sovelluksen, joka mahdollistaa säädettävän moottorinohjauksen karttojen muutokset, moottorin anturitietojen tarkkailun sekä diagnostiikkatoiminnot.
Kaksoiskehtorunko on alumiinia ja se on suunniteltu tarjoamaan optimaalinen yhdistelmä jäykkyyttä, joustoa ja keveyttä. 48-millinen KYB AOS -etuhaarukka kiinnittyy koneistettuihin ohjauskolmioihin. Takaiskunvaimennin on täysin säädettävä ja varustettu lisäsäiliöllä. Jarrut ovat Brembolta, edessä kelluva satula on varustettu kahdella 24-millisellä männällä, takana käytetään yhtä 26-millistä mäntää. Jarrulevyt ovat Galferin valmistetta, edessä halkaisija on 260 ja takana 220 milliä. Koneistetuin navoin varustetut vanteet ovat DID:in Dirtstar-sarjasta. Kattavan vakiovarustelun lisäksi Triumph tarjoaa uutuuteen laajan valikoiman lisävarusteita.
Triumph TR 250-X:n alustavaksi hinnaksi kerrotaan 11 295 euroa.
Triumph myös lupaa, että isompi TR 450-X ja valmistajan enduromallisto esitellään vuoden 2024 aikana.