Triumph esittelee täyden uuden 1200-kuutioisen Speed Twinin. Thruxtoniin verrattuna painoa on 10 kiloa vähemmän.
Uusi runko ja jousitus mutta tuttu 1200-kuutioinen HP (Hight Performance) Bonneville -moottori. Vääntöä on 112 newtonmetriä 5000 kierroksella ja huipputehoa 97 hevosvoimaa. Suhteellisen matala istuinkorkeus ja pysty ajoasento yhdistettynä urheilulliseen jousitukseen ja jarruihin takaavat 196-kiloiselle Speed Twinin luokassaan ensiluokkaisen suorituskyvyn.
Varustukseen kuuluu LED-ajovalot sekä -päiväajovalot ja myös vilkut perustuvat led-tekniikkaan. Sähköisen ride-by-wire -kaasun myötä tarjolla on kolme ajomoodia (Sport, Road ja Rain) sekä poiskytkettävä luistonestojärjestelmä. Tangonpääpeilit ja minimalistinen takapään muotoilu yhdistävät perinteiseen ulkonäköön urheilullista ilmettä. Ensiasennusrenkaana on Pirelli Rosso Corsa 3.
Uusi Speed Twin tulee saamaan virallisen ensiesittelynsä Tukholman ja Helsingin MP-näyttelyissä vuoden 2019 alussa.
Triumph Speed Twin
Moottori: 2-sylinterinen rivimoottori, nestejäähdytys, SOHC, 4 venttiiliä / sylinteri, sytytysväli 270 astetta
Iskutilavuus: 1200 cc
Poraus x isku: 97,6 x 80 mm
Puristussuhde: 11,0:1
Teho: 97 hv (71,5 kW) /6750 r/min
Vääntö: 112 Nm / 4950 r/min
Voimansiirto: 6 vaihdetta, ketjuveto
Renkaat: 120/70ZR17 ja 160/60ZR17
Etujarru: 2 x 305 mm levyt, 4-mäntäiset Brembo-satulat, ABS
Takajarru: 220 mm levy, 2-mäntäinen Nissin-satula, ABS
Etuousitus: perinteinen 41-millinen teleskooppihaarukka, 120 joustomatka
Takajousitus: kaksoisiskunvaimentimet, säädettävä esijännitys, 120 joustomatka
Akseliväli: 1430 mm
Istuinkorkeus: 807 mm
Caster: 22,8 astetta
Jättö: 93,5 mm
Kuivapaino: 196 kg
Tankin tilavuus: 14,5 litraa
Kulutus: 4,8 ltr / 100 km