Loppuunmyyty katsomo villinä Kullaksen voittaessa Tampere Supercrossin
Päivitetyn Scrambler 1200 -kaksikon mallit poikkeavat enemmän toisistaan ollen entistä selkeämmin kadulle ja soralle suunnattuja.
Triumphin mallivuodesta 2024 on tulossa jännittävä ja toistaiseksi olemme vasta nähneet pintaraapaisun. Nyt brittivalmistaja on esitellyt seuraajan vuonna 2019 päivänvalon nähneelle Scrambler 1200:lle. Entiseen tapaan herrasmies-adventure on saatavilla kahtena versiona. Scrambler 1200 X on edullisempi katupainotteiden versio, jonka istuinkorkeus on pienempi, ohjaustanko kapeampi, joustomatkat lyhyemmät ja varustelu yksinkertaisempi. Sorapainotteisen XE:n joustomatkat ovat 250 millimetriä, ohjaustanko leveämpi, jarrut tehokkaammat ja kattava TFT-näyttö mahdollistaa jopa kuuden erilaisen ajotilan valinnan.
Mallit jakavat teräsrungon, hienon alumiinihaarukan ja moottorin, jota Triumph on hienosäätänyt tuottamaan voimaa entistä matalammilla kierroksilla – nyt vääntöä on 110 Nm 4250 ja tehoa 90 heppaa 7000 kierroksella. Malleille yhteistä ovat myös 21- ja 17-tuumaiset tubeless-vanteet. Molempien mallien varustukseen kuuluu lisäksi erittäin edistyksellinen ajoavustinpaketti, joka sisältää esimerkiksi kallistuksen tunnistavan ABS:n ja sutimiseneston.
Scrambler 1200 X on entistä selvemmin kadulle suunnattu ja valmistaja on pyrkinyt tekemään siitä entistä helpommin lähestyttävän suuremmalle ostajakunnalle. Istuinkorkeus on nyt kohtuulliset 820 milliä, joka on laskettavissa 795 millimetriin lisävarustesatulalla. Marzocchi-jousituksen joustomatka on 170 millimetriä ja vauhtia hillitsee kaksi kaksimäntäistä Nissin-satulaa, jotka puristavat paloja vasten 310-millisiä jarrulevyjä. Valittavana on viisi ajoasetusta, joista yksi on kuljettajan konfiguroitavissa.
Scrambler 1200 XE on paremmin varusteltu versio, jonka leveä ja korkea ohjaustanko sopii paremmin maastoseikkailuihin. Täysin säädettävän jousituksen joustomatka on 250 millimetriä – enemmän kuin useimmissa adventure-pyörissä. Jarrusatulat ovat Brembon Stylemat ja jarrulevyjen halkaisija 320 millimetriä. Elektroniikkapuolella tarjolla on kuudes ajoasetus, Offroad Pro, joka tekee ajoavustimista sallivammat. Pyörän monia asetuksia hallitaan kookkaamman TFT-värinäytön avulla.
Lisävarusteena molempiin malleihin saa matkapuhelimen yhdistettävyyden, joka mahdollistaa navigoinnin sekä puheluiden ja musiikin hallinnan. Yksilöllisyyttä tavoittelevat voivat muokata pyöräänsä toivomallaan tavalla yli 70 erilaisen lisävarusteen luettelosta. Pyörää odotetaan jälleenmyyjille loppuvuoden aikana.