Tracer 9: facelift ja lisää varustusta

Yamaha tuo Tracer 9 -malleihin reilusti lisää varustusta kasvojenkohotuksen yhteydessä. Saataville tulee myös uusi automatisoitu manuaalivaihteisto Y-AMT.

Yamaha päivittää Tracer 9 -mallistoa hienoisesti. 890-kuutioisella kolmisylinterisellä varustettu matkasportti tuottaa edelleen 119 hevosvoimaa 10000 kierroksella ja 93 Nm 7000 kirroksella, mutta ulkonäköä on uusittu ja malli on saanut lisää varustusta. Uuden muotoilun ja säädettävän tuulilasin kerrotaan parantavan tuulensuojaa. Myös ergonomiaa on muutettu mukavampaan suuntaan ja uusi takarunko on 50 mm pidempi, mikä parantaa kyytiläisen oloja.

Perusmallinen Tracer 9 saa uuden 7-tuumaisen mittariston ja päivitetyt ohjaustangon painikkeet. Valot ovat kirkkaammat, ajovalossa on kaarretoiminto ja hätävilkut syttyvät automaattisesti voimakkaassa jarrutuksessa. Lisävarusteena malliin saa Y-AMT-vaihteiston – Y-AMT tuo mukanaan kahvalämmittimet ja itsestään palautuvat suuntavilkut.

Tracer 9 GT:n valot ovat vieläkin paremmat, sillä ajorataa valaistaan Yamahan Matrix LED -teknologialla. Jousitus on elektronisesti ohjattu ja vakiovarustukseen kuuluvat myös tuulilasin sähkösäätö, kahvalämmittimet, älyavain, kolmannen sukupolven quickshifter ja itsestään palautuvat suuntamerkit. Lisävarusteena saatava Y-AMT tuo jälleen pientä extraa, GT:n tapauksessa mäkilähtöavustimen ja yhdistelmäjarrut.

Tracer 9 GT+ ei jätä paljoakaan varaa toiveille. Mallissa on kaiken edeltävän lisäksi vakiona Y-AMT, adaptiivinen vakionopeudensäädin, kuolleen kulman varoitin, taustavalaistut painikkeet, rengaspaineen valvontajärjestelmä sekä DLC-pinnoitetuilla rullilla varustettu DID-ketju.

TRACER 9 -malliston keskeiset ominaisuudet:

  • Tehokas 890 cm³ CP3-moottori: 119 hv / 93 Nm vääntöä (10000/7000 rpm), jotka tuovat erinomaisen kiihtyvyyden ja vahvan ajotuntuman.
  • 18 litran polttoainesäiliö ja uusi ergonomia parantavat mukavuutta pitkille matkoille.
  • Yamaha Ride Control -järjestelmä: Kuusiakselinen IMU-yksikkö, joka tukee kallistuksen tunnistavaa ajonvakautusta, luistonestoa, keulimisen hallintaa ja jarrujen hallintajärjestelmiä.
  • Deltabox-runko: CF-valettu alumiinirunko mahdollistaa erinomaisen ajovakauden ja kevyen käsiteltävyyden.
  • Yhteensopivuus lisävarustelaukuille: Pyörä on valmis kolmelle laukulle, jotka voi yhdistää GT:n ja GT+:n avaimettomaan lukitusjärjestelmään.
  • 7-tuumainen Premium TFT-näyttö: Kolme näyttöteemaa ja lisänäkyvyys puheluille, navigoinnille ja musiikille. GT- ja GT+ -mallien vakiovarusteisiin kuuluu myös Garmin-navigointi.
  • Y-AMT-vaihteisto: 2025 TRACER 9 tulee saataville myös Yamahan automatisoidulla manuaalivaihteistolla (Y-AMT). Järjestelmä poistaa käsikäyttöisen kytkimen tarpeen ja mahdollistaa manuaalisen vaihteenvaihdon ohjaustangon näppäimillä tai automaattivaihtamisen kahdessa AT-tilassa.
  • Täysi LED-valaistus: Mukautuvat Matrix LED -ajovalot (vain GT- ja GT+-malleissa)
  • Säädettävä tuulilasi (sähkösäätö GT- ja GT+-malleissa) ja uudelleen muotoiltu istuin parantavat ajomukavuutta.
  • Uudet itsestään sammuvat suuntavilkut: Kaksivaiheinen vilkkutoiminto ja ESS-toiminto, joka sytyttää varoitusvalot automaattisesti voimakkaassa jarrutuksessa.
  • Smart Key -järjestelmä: Avaa kaikki toiminnot, mukaan lukien sytytysvirran, ohjauslukon, polttoainesäiliön korkin ja matkatavaralaukut.
  • Mukautuvat ajotilat ja kolme tehdasasetusta sekä kaksi käyttäjän mukautettavissa olevaa vaihtoehtoa.
  • Mukautuva vakionopeudensäädin (vain TRACER 9 GT+) ja jarrujärjestelmä, joka parantaa ajoturvallisuutta erityisesti haastavissa tieolosuhteissa.

Uusin numero