Hän pääsi ajamaan testeissä vuoden 2018 Hondan pyörällä, jolla ajoi viime kaudella Cal Crutchlow. Nakagamin käytössä oli kaden aikana vuoden 2017 pyörä. Ensi kaudella sama meno jatkuu, mutta Nakagamin mielestä 2018 pyörä on huimasti parempi kuin 2017 pyörä.
“Hondan kauden 2017 pyörä on tunnetusti tosi hankala ajaa. Huomasin valtavan eron kauden 2018 pyörään heti, kun pääsin sillä ajamaan. Voimansiirto on todella paljon makeampaa, tällä pyörällä pystyy ajamaan koko kierroksen paljon tasaisemmin ja varmemmin kuin tuolla vanhalla”, japanilaiskuljettaja sanoo.
”Nautin tästä pyörästä todella paljon. Moottori on täysin eri luokkaa kuin 2017 pyörässä. Siinä on paljon enemmän tehoja, mutta silti sillä on paljon helpompi ajaa. Valencian testeissä oli vielä hiukan hakemista, mutta Jerezissä tunsin itseni heti ensi hetkestä todella nopeaksi ja kilpailukykyiseksi.”
Nakagamilta kysyttiin, oliko vauhti hänelle itselleen yllätys.
”Ei varsinainen yllätys. Mutta on muistettava, että tämä oli talvitesti. Uskon itse, että moni kuljettaja ei painanut läheskään samalla tavalla kuin kisaviikonloppuina”, Nakagami myönsi.
”Tosin en minäkään painanut samalla tavalla kuin kisaviikonloppuina. Ei näistä vielä voi isoja johtopäätöksiä vetää. Osa testasi renkaita, osa jotakin muuta.”
Tulevalla kaudella Nakagamin oman tiimin johtaja LCR Hondalla vaihtuu – puikoissa aloittaa Giacomo Guidotti, joka siirtyy LCR:lle toimittuaan aiemmin Dani Pedrosan mekaanikkona. Hän korvaa Ramon Aurinin, joka puolestaan siirtyy Hondan tehdastiimiin Jorge Lorenzon joukkoihin.
”Askel askeleelta ymmärrämme toisiamme paremmin. Yritän saada hänet ymmärtämään ajotyyliäni mahdollisimman tarkasti. Pikkuhiljaa kommunikaatiomme on parantunut”, japanilainen kertoi.