40-vuotispäiviään viime vuonna viettänyt Katana saa kaudeksi 2022 hieman lisää tehoa, päivitetyn elektroniikan ja uudet Katana-henkeen viritetyt väritykset.
Jos muutokset kuulostavat tutuilta niin sitä ne ovatkin, sillä tekniset muutokset ovat käytännössä samat jotka sisarmalli GSX-S1000 sai jo vähän aikaisemmin.
Euro5-päivityksen yhteydessä moottorin teho nousee 150 hevosvoimasta 152 hevosvoimaan, ja samalla maksimitehon kierrosluku kasvaa 1000 kierroksella. Maksimiväännön lukema muuttuu 108 newtonmetristä 106:een. Valmistajan mukaan moottorissa on aiempaa enemmän voimaa keskialueella. Sähköinen ride-by-wire, kolme ajotilaa, luistonesto ja kahteen suuntaan toimiva quickshifter-vaihdeavustin kuuluvat varustukseen. Perusmoottorihan on edelleen Gixxerin K5-K8 -malleissa käytetty pitkäiskuinen nelisylinterinen rivipata, jota yleisesti pidetään GSX-R -historian parhaana.
Mittaristoa on päivitetty, joskaan LCD-mittaristo ei vieläkään yllä aivan viimeisimpien TFT-mittaristojen tasolle tyylikkyydessään. Alumiinirunko on ennallaan. Samoin jousitus, edessä täysin säädettävä (esijännitys, puristus- ja paluuvaimennus) KYB USD-teleskooppi ja takapään monojousitus, jonka esijännitys ja paluuvaimennus ovat säädettävissä. Jarruina on Brembon Monoblocit, eli nelimäntäiset radiaalisatulat yhdessä 310-millisten levyjen kanssa.
Värivaihtoehtoina on kaksi uutta väritystä. Tumma mattasininen yhdessä kullanvärisen etuhaarukan ja kullanväristen vanteiden kanssa, ja toisena vaihtoehtona tummanharmaa punaisilla vanteilla.
Uutuusmallin luvataan tulevan markkinoille keväällä 2022.
Moottori: nelisylinterinen rivimoottori, 999cc
Teho: 152 hv / 11 000 r/min
Vääntö: 106 Nm / 9 250 r/min
Voimansiirto: monilevyinen yhdistelmäluistokytkin, 6 vaihdetta, ketjuveto
Suzukin toinen uutuus kaudelle 2022: