Ténéré 700:n GYTR-rallikitti

Haluaisitko varustella Ténérési hieman räväkämmin? Nyt siihen on mahdollisuus, sillä Yamaha tarjoaa kolme GYTR-kittiä, joilla Ténérénsä saa vaikka täysin rallivalmiiksi.

Ténéré 700 on ollut seikkailijoiden luottovalinta esittelystään saakka. Nyt Yamaha esittelee asianmukaisin juhlallisin menoin yhteistyössä Yamaha Rally Teamin kanssa Ténéréen kehittämänsä GYTR-osat sekä niistä kootut kolme kittiä, joilla vaikkapa oman Ténérénsä voi varustella täysin rallivalmiiksi.

GYTR Performance Kit
Suorituskykyyn keskittyvä kitti parantaa moottorin hengitystä Akrapovicin titaanisella kokopurkistolla, GYTR-ilmansuodatinsarjalla sekä GYTR:n moottorinohjausyksiköllä. Tehonlisäystä luvataan 9 hevosvoiman verran.

Kittiin kuuluu myös yksiosainen, pitävä rally-istuin sekä -jalkatapit. Vakiona rally-istuin nostaa istuinkorkeutta 25 millimetriä, mutta kukin kuljettaja voi muokata sitä leikkamalla toivomaansa muotoon. Performance kit sisältää myös kaksiosaisen billet-alumiinisen GYTR-kytkinkopan, joka helpottaa kytkimen huoltoa. Sarja mahdollistaa vakiosähköjen ja -vanteiden sekä ABS-järjestelmän käytön.

GYTR Handling Kit
Seuraava askel on alustan valmistelu ralliajamiseen. Sitä varten etuhaarukka vaihdetaan KYB:n 48-milliseen closed cartridge -haarukkaan, joka on kehitetty suoraan kisakokemusten perusteella. Sisäputket ovat DLC-pinnoitetut, joustomatka kasvatettu 270 millimetriin ja mid valve laajentaa säätöaluetta. Haarukka kiinnittyy billet-alumiinisiin GYTR-ohjauskolmioihin ja siihen kiinnitetään Scottsin säädettävä ohjausiskari. Takapäässä vakioiskari vaihtuu Paiolin valmisteeseen, joka mahdollistaa nopeiden ja hitaiden vaimennusten säädön.

Vanteetkaan eivät jää entiselleen, vaan ne vaihdetaan Haan Wheelsin Excelin kehiä ja koneistettuja napoja käyttämällä valmistamiin. Etujarrut vaihtuvat Brembon satuloihin ja 300-millisiin levyihin. Kitti sisältää myös kevyemmät ketjut ja rattaat muutetuin välityksin sekä kookkaamman jäähdyttimen ja erillisen öljynjäähdyttimen, jäähdyttimen suojan sekä tarvittavat asennusosat. Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä ylös asennettava lokasuoja tarjoaa dakar-tyylin lisäksi parempaa suojaa.

GYTR Rally Kit
Jos edellä mainitut eivät vielä riitä, GYTR Rally Kit tarjoaa pyörään lisää polttoainekapasiteettia sekä suunnistuslaitteiden kiinnitykseen tarvittavat osat.

Uudet etutankit on valmistettu mustaksi maalatusta nylonista, jossa on läpinäkyvä (ikkuna) polttoainemäärän tarkastamista varten. Yhdessä takatankkien kanssa polttoainetilavuus on mahtavat 37,6 litraa. Ja tankkaaminen sujuu luonnollisesti pikavauhtia kisamallisten tankin korkkien ansiosta.

Kittiin kuuluu myös pikakaasu, käsisuojat ja omien navigointilaitteiden asentamiseen tarkoitetut kiinnikkeet sekä uuden merkki- ja varoitusvalot. Navigointitornissa on neljä tehojasta kohdevalaisinta sekä niitä ja kuljettajaa suojaava polykarbonaattilasi.

Pyörän alaosassa on GYTRin hiilikuitu/Kevlar-pohjapanssari. Kitti sisältää myös tarrasarjan, jolla pyöränsä saa muistuttamaan GYTR:n Africa Eco Rallyn kilpailukalustoa. Viimesilauksen rallipyörälle pyörälle antaa GYRT-johtosarja, joka alkuperäistä kevyempi. Johtosarjan käyttöä edellytetään, jos haluaa poistaa pyörästä käynnistykseneston ja ABS-jarrut.

GYTR-kitit ja yksittäiset GYTR-osat ovat saatavilla Yamaha-jälleenmyyjiltä.

Uusin numero