Yhdeksän kuljettajan CRT-nipun ehdottomasti kovimman kaksikon muodostaa ennakkoon ajatellen ja talvitestien kierrosaikoihin peilaten Suter BMW:llä kilpaileva yhdysvaltalainen GP-konkari Colin ”Texas Tornado” Edwards ja Apriliasta jo nyt paljon irti saanut ranskalainen Randy de Puniet.
CRT-puolella moni asia on kuitenkin vielä alkutekijöissään ja huhtikuussa käynnistyvä kausi omaa taatusti myös omat yllätysmomenttinsa.
– Minulla on edessä 18 kisavauhtista testiä, viittaa Edwards koko MM-kauteen pukien samalla sanoiksi sen, missä CRT-puolella tässä vaiheessa todellisuudessa mennään.
Jo Yamahan aikoihin Valentino Rossin suuresti arvostama pyörän kehittäjä Edwards tekee tärkeää pioneerityötä Forward Racingissa, joka sonnustautuu mustiin sopivasti oranssilla höystettynä.
Edwardsin sisääntulo ei tosin sujunut ihan putkeen Forward Racingin CRT-pyörän julkistamistilaisuudessa.
– Pyydän anteeksi sitä, että olen myöhässä. Nähtävästi Teksasissa on olemassa vielä minuakin suurempi tornado, joka viivästytti lentoa, heitti Edwards tutun letkeään tyyliinsä.
Oman polkunsa kulkija Edwards kuvaa haastavaa CRT-projektiaan eräänlaiseksi seikkailuksi. Pyörän kehitystyön ja erityisesti elektroniikan kanssa on paiskittu paljon töitä, mutta sarka on miltei loputon.
– Olimme ensimmäisissä testeissä pyörän kehitystyön osalta noin 60-prosenttisessa vaiheessa. Nyt tuo luku liikkuu jossain 92-93 prosentissa, Edwards veti salamannopesti tarkat numerot hihastaan.
Tai sitten hatustaan. No, se nähdään perjantaista alkaen, kun MotoGP-luokan viimeinen kolmen päivän mittainen testijakso käynnistyy Jerezissä.
Silloin MotoGP-luokan kaikki 21 kuljettajaa nähdään ensimmäisen kerran samaan aikaan radalla.