Harrikalla on ollut hankaluuksia innostaa juuri nuoremman sukupolven asiakkaita. UBS Researchin tutkimuksen mukaan vanhemmat sukupolvet hankkivat moottoripyörän pääosin matkailutakoituksiin ja harrastuksiin, mutta 21-34-vuotiaat pääasiassa vain päivittäisen arkiliikkumisen tarpeisiin ja helpottamiseen.
”Uskomme vahvasti, että juuri tämä eri sukupolvien kuluttajakäyttäytyminen on aiheuttanut vaikeuksia Harleylle ja muutenkin raskaiden isompien moottoripyörien tuotannolle. Jos nuorempi sukupolvi ei ala jälleen moottoripyöräillä harrastuksena, raskaat moottoripyörät kuten Harley-Davidsonit tulevat olemaan yhä enemmän riippuvaisia ikääntyneiden kansalaisten ostohaluista ja -mahdollisuuksista”, UBS:n tutkimusanalyytikko Robin Farley kertoo.
Tutkimuksen mukaan keskimääräinen HD:n omistaja on yli 40-vuotias naimissa oleva mies, jonka talouden ansiotulot ovat vuodessa noin 90 000 dollaria tai enemmän.
Innostaakseen nuorempia kuluttajia HD julkisti ensimmäisen sähköpyöränsä LiveWiren, joka tulee myyntiin todennäköisesti kesällä.