Mir sai paikan Suzukilla kokeneen Andrea Iannonen tilalle vain yhden Moto2-kauden jälkeen. Kauden aikana hän ei voittanut yhtään kilpailua, mutta oli palkintokorokkeella neljästi ja MM-sarjan kuudes.
Mir oli testien yhteisajoissa 14:s vain 0.460 sekuntia tallikaveriaan Alex Rinsiä hitaampana. Moni on uumoillut, tuliko siirto kuninkuusluokkaan 21-vuotiaalle espanjalaiselle liian aikaisin, mutta Mir on itse eri mieltä.
”En miettinyt hetkeäkään, kun tämä tilaisuus tuli. Pyörä on täysin erilainen kuin Moto2:ssa. Tämä on selkeästi kilpapyörä, kun taas Moto2 on enemmän kuin katupyörä. Olen ollut aina hyvä erityisesti jarrutuksissa, uskon, että MotoGP:ssä saan tämän vahvuuteni paremmin esiin”, Mir kertoo.
”Moto2:ssa kävi usein niin, että kun jarrutin lujaa, menin leveäksi, enkä pystynyt avaamaan kaasua riittävän ajoissa. Nyt sellaista ei testeissä tapahtunut. MotoGP pyörällä ajaminen on todella paljon hauskempaa. Tämä on aivan upeaa, jo nyt voin sanoa, etten kaipaa tippaakaan Moto2:ta.”
Vaikka Mir oli yllättynyt vauhdistaan jo avaustesteissä, hän uskoo, että olisi pystynyt parempaankin.
”Olisin kyllä pystynyt jo nyt ajamaan melkoisesti kovempaa. Teimme testeissä koko ajan todella intensiivistä työtä. Jossain vaiheessa renkaatkin loppuivat kesken. Vauhtimme oli oikein hyvä, siihen olen eniten tyytyväinen näissä testeissä.”
Kausi alkaa Qatarissa maaliskuussa, sinne Mir on jo asettanut selkeän tavoitteen.
”Tavoitteni on olla siellä noin 20 sekunnin päässä kärjessä. Kauden aikana on sitten tarkoitus kaventaa eroa pala palalta. Pääasia on olla kilpailukykyinen. Jos pystyn avauksessa olemaan 20 sekunnin sisällä kärjestä, olen todella tyytyväinen”, Mir sanoo.