Suzukin täysin uusi V-Strom 800 ei korvaa kuusipuolikasta, vaan asettuu 650- ja 1000 V-Stromien väliin. Samana päivänä esitelty Honda Transalp saa Suzukista näin kovan kilpailijan.
Nakumalli GSX-S8:n kanssa samaa moottoria käyttävä V-Strom 800 tulee täyttämään pienen ja ison V-Stromin väliin jäävää aukkoa mallistossa. 776-kuutioisen rivikakkosen teho on 84 hevosvoimaa ja vääntöä se tarjoaa 78 newtonmetriä. Joustomatkat ovat mehevät 220 milliä molemmissa päissä ja maavaraa on 220 milliä. Tankin tilavuudeksi ilmoitetaan 20 litraa, mikä ilmoitetulla 4,4 litran kulutuksella tarkoittaa 450 kilometrin toimintamatkaa. Varustukseen kuuluu kolmiasentoinen luistonesto, jossa lisäksi on erillinen enemmän luistoa salliva Gravel-asetus, tai luistoneston voi myös kytkeä kokonaan pois päältä. Samoin ABS on kytkettävissä pois takapyörältä. Ajotilavaihtoehtoja on kolme ja molempiin suuntiin toimiva quickhifter kuuluu varustukseejn. Mittaristona on viiden tuuman TFT-värinäyttö.
Moottori: kaksisylinterinen rivimoottori, 776cc
Poraus x isku: 84 x 70 mm
Puristussuhde: 12,8:1
Teho: 84 hv (62 kW) / 8 500 r/mijn
Vääntö: 78 Nm / 6 800 r/min
Voimansiirto: monilevyinen märkäkytkin, 6 vaihdetta, ketjuveto
Akseliväli: 1570 mm
Istuinkorkeus: 855 mm
Tankin tilavuus: 20 litraa
Caster/jättö: 28 ast/114 mm
Rengaskoot: 90/90-21 ja 150/70R17
Paino tankattuna: 230 kg