Suzukin Marco Färmin kertoo, että yksi Suzukin suurimmista valttikorteista on se, että kaikki mallit valmistetaan Japanissa. Merkki tunnetaankin korkeasta laadustaan.
Suzukin kiinnostavimmat mallit ovat MP 25 -näyttelyssä olleet viime vuosien myyntimenestys V-Strom 800 DE ja ikisuosittu Hayabusa. Mutta uusi DR-Z4-kaksikko on herättänyt myös melkoista kiinnostusta.
– Itse asiassa, tällaisista pyöristä on tullut melko säännöllisesti kyselyitä, ja kun mallit esiteltiin, kyselyitä esittäneet kaverit ilmoittivat välittömästi haluavansa ostaa sellaiset, Suzukin Marco Färm kertoo.
Monista muista valmistajista Suzukin erottaa se, että pyörät valmistetaan Japanissa. Suzukin valmistuslaatu onkin tunnetusti korkea.
– Esimerkkinä voin mainita, että vanhat DR-Z-mallit ovat ongelmattomuutensa ansiosta haluttuja vaihtopyöriä, mitä ei todellakaan kaikista 20 vuotta vanhoista pyöristä voi sanoa. Sama tinkimätön laatu koskee myös tämän päivän Suzukeja, Färm hehkuttaa.
Toinen DR-Z4:n ainutlaatuinen ominaisuus on säädettävä KYB-jousitus, joka erityisesti DR-Z4S-mallissa on joustomatkoiltaan liki kisaenduron mitoissa. Kun yhtälöön tuodaan hyvin maltillinen paino, voi pyörältä odottaa hyviä maasto-ominaisuuksia.
– Jännittävää kyllä, kun DR-Z oli edellisen kerran mallistossa, supermoto kiinnosti ehdottomasti enemmän. Nyt suurempi mielenkiinto kohdistuu DR-Z4S -dual sportiin, Färm kertoo.
Lopuksi Färm antaa vinkin V2-moottorien ystäville.
– V-Strom 650 ja SV 650 ovat häntäluvalla myytäviä Euro 5 -malleja, eikä ainakaan V-Strom tule saamaan Euro 5+ -päivitystä. Eli jos haluaa keskikokoisen V2-pyörän, kannattaa toimia nopeasti!