Salom vastasi kotiyleisönsä edessä perjantain kolmanneksi nopeimmista vauhdista pysäytettyään kellot iltapäivän harjoitusjaksolla ajassa 2.00,229.
Aki Ajon johtaman tiimin vahvaa panosti täydensi viidenneksi noussut malesialaiskuljettaja Zulfahmi Khairuddin. Hän lohkaisi aamun ajastaan 1,3 sekuntia päätyen lukemiin 2.00,924.
Tiimin kolmas kuljettaja, australialainen Arthur Sissis oli 17:s ajalla 2.01,655. Hän sijoittui vielä aamun harjoituksessa kahdeksanneksi kymmenyksen heikommalla ajalla.
Salom kohensi jälkimmäisessä harjoituksessa kierrosaikaansa seitsemällä kymmenyksellä.
Aragonin GP:n voittoa puolustava Salom on potenut murtunutta vasenta kantapäätään, mutta nyt alkaa onneksi näyttää paremmalta myös sen osalta.
– Jalka on nyt jo paljon parempi, vaikka en pystykään vielä kunnolla kävelemään sillä.
– Tämän päivän molemmat harjoitukset kulkivat hyvin ja fiilis oli koko ajan kohdallaan. Harmi vain, että iltapäivän harjoituksen lopussa radalla oli ruuhkaa, enkä pystynyt enää parantamaan aikaani. Olen todellakin tyytyväinen pyörääni. Se kaipaa lauantaina enää hienosäätöä, kertoi Salom.
Khairuddin ajoi kauden toistaiseksi onnistuneimman GP-viikonvaihteen kaksi viikkoa sitten San Marinossa. Nousujohteinen suunta sai heti kättelyssä jatkoa Aragonissa.
– Tämä oli kauden tähän mennessä paras päiväni. Pyrimme säästelemään renkaita lauantain aika-ajopäivään ja totuus on se, että olen tosi tyytyväinen pyörän käyttäytymiseen. Jatkamme työtä samaan malliin, yritämme nipistää kierrosajasta vielä ainakin sekunnin ja lähestyä samalla kärkeä. Uskon, että se on enää parista pienestä yksityiskohdasta kiinni. Olen hyvinkin luottavainen, vahvisti Khairuddin.
Sissis saapui Aragoniin kovan flunssan kourissa.
– Oloni oli parempi kuin perjantaina, mutta hengittäminen on vielä vähän vaikeaa ja sen kyllä huomaa ajaessa. Ei, tästä ei ole tulossa mitenkään helppo viikonvaihde.
Sissisin pyörän säätöjä muutettiin toiselle harjoitusjaksolle.
– Aamun harjoitus sujui hyvin, mutta iltapäivällä minun piti palata varikolle jo parin kierroksen jälkeen, kun säädöt eivät tuntuneet hyvältä. Pystyin ajamaan myöhemmin kuitenkin ihan kelpo kierrosaikoja. Kokeilimme vielä lopuksi kovempia renkaita, mutta ne eivät toimineet enää yhtä hyvin. Työ jatkuu tältä osin lauantaina, jolloin minun on pyrittävä löytämään paremmat linjat ensimmäiseen ja kolmanteen kaarteeseen. Ne ovat olleet minulle vaikeimmat ja olen hävinnyt siellä vielä liikaa aikaa.