Ajatus on simppeli: Strom tarjoaa pyöräänsä myyvälle asiakkaalle lattiatilaa liikkeestä, jossa potentiaalista ostajaa käy päivittäin. Storm ei ota osaa kauppaan, eikä pyörän muuhun markkinointiin tai koeajoihin. Asiakas voi laittaa pyöränsä myyntiin nettiin ja ilmoittaa pyörän olevan esillä Stormin liikkeessä, jolloin mahdollisen ostajan on helppo käydä laitteeseen tutustumassa ilman velvoitteita tai aikataulujen kanssa säätöä. Koeajot tai varsinaiset kaupat ostaja sopii myyjän kanssa erikseen.
Storm ei ota myöskään kaupasta komissiota – ainoastaan pienen kuukausittaisen korvauksen pyörän säilytyksestä myymälätiloissa.
”Meille käytettyjen pyörien myynti ei ole bisnes. Olemme ensisijaisesti kiinnostuneet pyörien mukanaan tuomasta asiakasvirrasta, sillä pyörää vaihtavat asiakkaat uusivat usein ajovarusteitaan ja varustelevat pyöräänsä. Näille asiakkaille meillä on paljon tarjota”, Storm Motor Oy :n toimitusjohtaja Samuli Niemelä sanoo.
”Tässä yhtälössä kaikki voittavat: Asiakas saa pyöränsä nopeammin myytyä, pyörän ostajalle pyörään tutustuminen on helppoa ja mahdolliset uusittavat varaosat ja varusteet löytyvät saman katon alta.”
Motomarkkinat –nimeä kantava asiakaspyörien myyntinäyttely avataan syyskuussa sekä Turussa että Vantaalla. Uusi palvelu lanseerataan syksyllä ja pyörää myyvät asiakkaat voivat samalla jättää pyöränsä talvisäilytykseen myyntinäyttelyyn erikoishintaan.