Sportster tekee paluun Harrikan Euroopan mallistoon. Ja vahvempana kuin ikinä ennen.
Sportsterin hautajaisia ehdittiin jo viettää, kun Harley-Davidson ei tehnyt ilmajäähdytteisestä Sportsterin moottorista enää Euro 5 -versiota. Nyt itkut on itketty ja on aihetta juhlaan, sillä Sportster S tekee paluun Euroopan mallistoon vahvempana kuin koskaan ennen.
Moottorina on seikkailupyörä Pan Americasta tuttu Revolution Max -moottori. 1252-kuutioinen V2 tuottaa Sportster S -vireisenä 121 hevosvoimaa ja 127 newtonmetrin väännön. Pan American tapaan Sportster S:n moottorissakin hyödynnetään muuttuvaa venttiilinajoitusta. Painoa pyörällä on ajokunnossa 228 kiloa.
Kuljettajan valittavia valmiita ajomoodeja on kolme: Sport, Road ja Rain. Lisäksi kuljettaja voi räätälöidä haluamansa yhdistelmän tehokartat, ABS:n ja luistoneston sekä moottorijarrun määrän valitsemalla. Neljän tuuman TFT-mittaristossa on bluetooth-yhteys ja H-D sovelluksella toimiva karttanavigointi.
Hidastimina on nelimäntäiset radiaalijarrut ja jousitus on sekä edessä että takana täysin säädettävissä (esijännitys, puristus- sekä paluuvaimennus).
Hinnat alkavat 20 479 eurosta (musta) ja muut värivaihtoehdot kustantavat 20 830 euroa.
Moottori: nestejäähdytteinen V2, 1252cc
Poraus x isku: 105 x 72,3 mm
Puristussuhde: 12,0:1
Teho: 121 hv / 7 500 r/min
Vääntö: 127 Nm / 6 000 r/min
Voimansiirto: märkäkytkin, 6 vaihdetta, hihnaveto
Akseliväli: 1520 mm
Istuinkorkeus: 753 mm
Tankin tilavuus: 11,8 litraa
Paino ajokunnossa: 228 kg
Hinta: alk. 20 470 eur