Sport Production -mallimerkintä tekee paluun Ducatin mallistoon uuden, herkullisen Panigale V4 SP:n muodossa.
Ducati on esitellyt merkin MotoGP- ja WSBK-tiimien talvitestiväreihin puetun Panigale V4 SP:n, jossa hyödynnetään runsaasti Superleggera V4:n kokemuksia. Mallin moottori on 1103-kuutioinen Desmosedici Stradale, jonka teho on 214 hevosvoimaa. Voimansiirron tehostamiseksi SP:ssä on kuivakytkin ja 400 grammaa säästävä 520-ketju.
V4 S:n tapaan SP on varustettu Öhlinsin Smart EC 2.0 -ohjatulla NIX-30-haarukalla ja TTX36-takaiskunvaimentimella. Jarrut ovat Brembon käsialaa. Etujarrun pääsylinteri on etäsäädöllä varustettu MCS 19.21, jarrusatulat uusinta mallia olevat Stylema R:t ja levyt 330-milliset.
Hiilikuituvanteilla säästetään 1,4 kiloa verrattuna Panigale V4 S:n takovanteisiin. Hiilikuitua käytetään myös muun muassa siivekkeissä ja etulokasuojassa. Tankki on alumiinia ja koneistetussa yläkolmiossa lukee SP-mallien juokseva numerointi.
Muuhun varustukseen kuuluu täydellinen elektroniikkapaketti, jossa nähdään ensi kertaa päivitetty DTC EVO 3 -sutimisenesto – muuhun varustukseen kuuluu luistonhallinta, keulimisenesto, lähtöavustin, quickshifter ja moottorijarrun hallinta.
Luonnollisesti säädettävät jalkatapit kuuluvat vakiovarustukseen. Lisäksi mallin mukana toimitetaan ratakäyttöön tarkoitettuja varusteita, kuten avoin kytkinkoppa sekä peilit ja rekisterikilpi poistettaessa tarvittavat peitelevyt. Ratakäyttöä tukee myös kattava DDA+ -telemetria.
Näillä eväin Ducati lupaa, että keskimääräinen kuljettaja on SP-mallilla nopeampi kuin vaativammalla V4 R:llä ajaessaan.