– Kauden 2015 Motonet SM-Motocross-sarja oli huikea. Pääsimme nauttimaan hienosta motocross-viihteestä ihan kauden loppumetreille saakka. Nuoret kuljettajamme järjestivät sellaista kilpailua radalla, etten muista, milloin vastaavia kamppailuja on nähty. Nämä kilpailut eivät varmasti jättäneet ketään katsomoissa kylmäksi. Nuorukaistemme menestys maailmalla ja kotimaassa sekä panostuksemme SM-Motocross-sarjaan tulivat varmasti oikeaan aikaan. Tästä suuri kiitos kuuluu myös kisajärjestäjille ja yhteistyökumppaneillemme, kertoo SM-Motocross-sarjan promoottori Marko Panula.
– Teetimme myös kauden päätyttyä kävijätutkimuksen yleisölle, kuljettajille, mekaanikoille sekä kisojen henkilökunnalle. Vastauksia kyselyymme tuli runsaasti ja tulokset kertoivat sen, että olemme varmasti oikealla tiellä. Monissa asioissa onnistuimme yli odotuksen, mutta kehitettävääkin löytyi. SM-sarjamme oli joka tapauksessa varsin onnistunut, lisää Panula.
Motonet jatkaa kauden
2016 pääyhteistyökumppanina
Motonet SM-Motocross-sarja 2016 käynnistyy toukokuussa ja pitää sisällään kuusi SM-osakilpailua sekä kauden päättävän kerhojoukkueiden SM-osakilpailu viikonlopun.
– SM-Motocross-sarjan tukeminen ja sen kehittämisessä mukana oleminen on Motonetille tärkeää. Kun viime kaudella lähdimme mukaan, meillä oli valmiiksi hyvät odotukset. Ne täyttyivät juuri niin kuin ajattelimme, ja sopimuksemme jatkaminen kaudelle 2016 oli meille luonnollista, sanoo Motonet Oy:n markkinointijohtaja Kimmo Kiili.
– Kotimainen motocross on nyt siinä nosteessa, mitä on vuosia odotettu ja kaikki panostukset lajiin ovat tärkeitä. Kuljettajapotentiaali on nyt parasta aikoihin ja kilpailut ovat hienoa viihdettä. Oli hienoa nähdä viime kaudella täydet katsomot ja kokea tunnelma useasti myös paikan päällä. Tulevalle kaudelle tulemme tiivistämään markkinointiyhteistyötä entisestään ja uskomme, että pystymme yhdessä entistäkin parempaan, Kiili jatkaa.
Motonet SM-Motocross
haluaa kehittyä ja kasvaa
Kotimaisen motocrossin suosion kasvu näkyi viime kaudella kasvaneissa yleisömäärissä ja median kiinnostuksessa. Nyt hyvä pohja on rakennettu tulevalle kaudelle.
– Menimme lajina paljon eteenpäin, mutta tulemme jatkossa ottamaan vieläkin isompia askeleita ja kehittämään joka osa-alueella asioita sekä palveluita kisapaikoilla. Tämä kaikki tapahtuu yhteistyössä järjestävien seurojen, Suomen Moottoriliiton ja yhteistyökumppaneidemme kanssa. Seurojen panoksella on erittäin suuri rooli, kuten myös jokaisella meidän yhteistyökumppanillamme, toteaa promoottori Panula.
– Avainasemassa on kaikkien tahojen välinen toimiva vuoropuhelu ja lajinäkyvyyden lisääminen. Siihen saamme suurta tukea kumppaneiltamme, ja yhteinen päämäärämme on tehdä SM-Motocross-sarjasta entistäkin parempi, jatkaa Panula.
Kumppaneina merkittäviä
brändejä ja alan toimijoita
– Olen todella iloinen saadessani kertoa, että jatkamme tuleva kautena vieläkin vahvemmalla pohjalla kuin aiemmin: Motonet, Ford, Autokeskus, DC, Offroadpro, Mainostoimisto Värikäs, Mainostulosteet saavat seurakseen merkittäviä brändejä. Kauden 2016 uusina varmistuneina yhteistyökumppaneina ovat: KTM, Oakley, Dunlop, EVS, Duell, MotoKuopio sekä RaffiGraphix. Muutamien merkittävien tahojen kanssa neuvottelut ovat vielä kesken ja tulemme tiedottamaan niistä kevään aikana. Nyt katse kohti kevättä ja alkavaa Motonet SM-Motocross-sarjaa 2016, päättää Panula.