Z900 on Kawasakin myydyin malli Suomessa. Ensi kaudeksi sen saa myös SE-versiona.
Kawasakin kompressoriahdetun H2 SX -sporttourerin huippumalli on SE.
Myös nakuversio Z H2:n saa paremmilla jarruilla ja jousituksella varustettuna SE-mallina.
Vähän aikaa sitten Kawasaki julkisti Z900RS-retrosta SE-version.
Nyt on vuorossa Z900, jonka SE-versio noudattelee tuttua kaavaa.
Jarruiksi on vaihdettu Brembon M4.32 nelimäntäiset radiaali-Monoblocit. Yhdessä metallipunosletkujen kanssa tuntuman luvataan olevan parempi ja jarrutustehon parempi. Etujousituksessa on portaaton esijännityksen säätö sekä puristus- ja paluuvaimennusten säädöt. Ulkoisesti uuden jousituksen tunnistaa kullankeltaisesta värityksestä.
Takapamppuna SE-mallissa on Öhlins S46, sama jota käytetään Z1000R Editionissa. Siinä on helppo esijännityksen etäsäätö. Varustukseen kuuluu luonnollisesti perusmallista tutut ajotilaasetukset ja luistonesto, samoin yhdistelmäluistokytkin. Värivalinta on helppo, sillä tarjolla on vain metallimustan ja candy-limen yhdistelmä.
Aikaisemmin esiteltyjä SE-malleja
Ja kaudeksi 2022 huhuttu Z650 RS: