Royal Enfield esitteli täysin uuden 650-kuutioisen Super Meteorin, joka on jatkoa 2018 esitellylle ja huippusuositulle Meteor 350:lle.
Moottori on Royalin aikaisemmista 650-malleista tuttu 648-kuutioinen parallel twin, jonka teho asettuu juuri mukavasti A2-korttiluokan rajoihin. Uutuus on samalla ensimmäinen Royal-malli, jossa on käytössä USD-etuteleskooppi.
Ilmajäähdytteisen moottorin sylinterin poraus on 78 milliä ja iskunpituus 67,8 milliä, eli nykymittapuun mukaan sitä voi sanoa suhteellisen pitkäiskuiseksi. Ilmajäähdytteisenä puristusuhde on jätetty suhteellisen alhaiseen 9,5 lukemaan, jotta lämmöt pysyvät kurissa. Istuinkorkeus on cruiserille sopivan matala 740 milliä ja painoa tankattuna kertyy 241 kiloa.
Suomen maahantuoja Riku Routo oli juuri Milanon EICMA-näyttelyssä esitellystä uutuudesta niin mehuissaan, että siitä päätellen Super Meteor 650 nähdään Suomessa heti kun niitä vaan tehtaalta on saatavilla.
Moottori: ilmajäähdytteinen, kaksisylinterinen rivimoottori, 648cc
Poraus x isku: 78 x 67,8 mm
Puristussuhde: 9,5:1
Teho: 47 hv (34,6 kW) / 7 250 r/min
Vääntö: 52,3 Nm / 5 650 r/min
Voimansiirto: monilevyinen märkäkytkin, 6 vaihdetta, ketjuveto
Akseliväli: 1500 mm
Istuinkorkeus: 740 mm
Tankin tilavuus: 15,7 litraa
Rengaskoot: 100/90-19 ja 150/80B16
Etujarru: 320mm levy, kaksimäntäinen jarrusatula
Takajarru: 300 mm levy, kaksimäntäinen jarrusatula