Jos endurossa kuormittaa takajarrua voimakkaasti, on ylikuumeneminen todellinen riski. Tähän Galfer on nyt esitellyt ratkaisun.
Pidempi jarrupalojen kesto, vakaampi suorituskyky, matalampi toimintalämpötila ja suurempi lämpökapasiteetti. Miltä kuulostaisi?
Tätä kaikkea Galfer tarjoaa uuden Shark-jarrulevynsä muodossa. Polkupyörämaailmasta tuotu innovaatio on nyt saatavilla myös offroad-moottoripyöriin. Sisäreunan ”hainevät” tarjoavat lisää jäähdytyspintaa ja viiden millin paksuus parantaa levyn lämpökapasiteettia. Galferin mukaan jarrudynamometritesteissä on saavutettu jopa 150 asteen lämpötilaero muihin vastaaviin levyihin verrattuna ja lämpötila pysyy merkittävästi vakaampana toistuvissa jarrutuksissa, mikä epäilemättä näkyy positiivisesti toiminnassa ja sekä palojen että levyn kulumisessa.
Galfer Shark -jarrulevyjä on saatavilla KTM-konsernin, Betan ja Shercon offroad-pyöriin.