Sivuvaunuissa on kaksi viimeistä kautta ajettu 600-kuutioisilla moottoreilla aikaisemmin käytettyjen tuhatkuutioisten sijaan. Päivärinta haluaa parhaan mahdollisen kaluston, ja siksi hänen taustajoukkonsa olivat yhteydessä Yamahaan. Kaudella 2019 tiimi ajaa Yamaha YZF-R6:n moottoreilla, jotka on viimeistelty GYTR-osilla (Genuine Yamaha Technology Racing). Kyydissä on toista kauttaan Jussi Veräväinen.
Moottorit viimeistelee Yamaha Center Tampereella Antti Naukkarinen, jolla on erittäin laaja tietämys Yamaha YZF-R6:n moottoreista kilpakäytössä. Antti on ollut Kallio Racingin mukana road racingissa vuodesta 2005 lähtien. Kallio Racingin pyörät ovat olleet tunnetusti nopeita ja tähänastisena kruununa on Supersportien MM-kulta vuodelta 2018.
Yamaha Motor Europe N.V. Suomen sivuliikkeen jälkimarkkinoinnin myyntipäällikkö Tero Karhunen on tyytyväinen alkavasta yhteistyöstä.
– Oli erittäin mukava yllätys, kun Pekka taustajoukkoineen otti yhteyttä. Tiimi oli selkeästi tiedustellut ja tutkinut kilpavarikoilla eri vaihtoehdot läpi ja heillä oli heti alusta lähtien selkeä käsitys siitä, mikä moottori ja mitä GYTR-osia he tarvitsevat. Heidän listaansa jatkojalostettiin vielä Yamaha Center Tampereen ja Antti Naukkarisen kanssa ja olen varma, että nyt on moottoripaketti kaudelle 2019 varmasti kunnossa, Karhunen toteaa.
Pekka Päivärinta pohtii tulevaa kilpakauttaan seuraavasti:
– Sivuvaunujen MM-sarja tiukentui 600cc-säännön myötä ja vaatii parhaan mahdollisen kaluston ja tekniikan, jotta kilpailuja voi voittaa. Yamaha YZF-R6:n moottorit edustavat uusinta tekniikkaa ja antavat meille mahdollisuuden ajaa mestaruudesta. Olemme tyytyväisiä, että saamme tehdä yhteistyötä moottoritekniikan kanssa täysin kotimaisten Yamaha-kumppaneiden kanssa, multimaailmanmestari summaa.