Pedrosa karisti toisena testipäivänä unihiekat silmistään ja vastustajiakin kannoiltaan 5543 metrin mittaisella baanalla. Ruosteethan karistettiin ranteista samalla estradilla jo kolme viikkoa sitten.
Pedrosa pauhasi Hondallaan kärkeen lukemin 2.00,039, joskin torstai osoitti jälleen todeksi sen, että testikauden kohukuljettaja Aleix Espargaro ei anna piiruakaan periksi.
Tehdastiimeille ja niiden kuljettajille myrskyvaroituksia vilungisti Open-luokan sääntöjen mukaisella FTR-Yamahallaan tarjoava Espargaro hämmensi taas kärkeä isolla kauhalla tuikkaamalla torstaina toiseksi 0,281 sekuntia Pedrosan takana.
Pedrosa ajoi aamupäivällä vain alun toistakymmentä kierrosta. Iltapäivällä tahti oli tuntuvasti tuimempi myös tältä osin.
– Iltapäivä sujui hyvin. Meillä oli vielä aamulla pyörän kanssa muutamia ongelmia, eikä ajaminen tuntunut hyvältä. Teimme isoja muutoksia pyörään ja lounastauon jälkeen se tuntui jo paljon paremmalta. Keskityimme keulaan ja löysimmekin sinne hyvät säädöt. Perjantaina huomio siirretään vuorostaan perään, jolloin pyrimme hakemaan uuteen takarenkaaseen parempaa pitoa. Jos kaikki sujuu hyvin, niin silloin on myös kisasimulaation paikka, suunnitteli Pedrosa.
Lorenzo edelleen
varjojen mailla
Yamahan tehdastiimin Valentino Rossi ja Jorge Lorenzo latelivat keskiviikkona pääosin painokelvotonta tekstiä Bridgestonen uusista takarenkaista, jotka eivät pelittäneet sen paremmin pehmeällä kuin kovemmallakaan seoksella.
”Tohtori” Rossi löysi torstaina tuskaansa ainakin jo hieman tepsivämmät lääkkeet ajamalla neljänneksi 0,566 sekuntia kärjestä.
Lorenzo sen sijaan jatkoi murheellista taivaltaan varjojen mailla ja kypärä entistäkin enemmän kallellaan: peräti 1,010 sekuntia Pedrosasta.
Espargaron ja Rossin väliin kiilasi avauspäivänä Hondallaan parhaasta vauhdista vastannut Gresini-tiimin Alvaro Bautista. Espargaro nousi hänen edelleen 0,180 sekunnin turvin.
Dovizioso testasi myös
Open-luokan Ducatia
Rossin jälkeen seuraaville sijoille ylsivät Ducatin tehdastiimin Andrea Dovizioso ja LCR Hondan Stefan Bradl.
Huomionarvoista ja varsin mielenkiintoista oli se, että Dovizioso ehti debytoida myös Open-luokan Desmosedicilla.
– ECU (moottorin ohjausyksikkö) on vähän huonompi kuin tehdaspyörässä, joten meidän pitää neuvotella asiasta vielä tänä iltana. Ei se (ECU) huono, mutta omamme on parempi. Muilta osin pyörissä on vähän eroa kauttaaltaan. Mutta mikään ei ole todella huonoa tuossa Open-luokan pyörässä, pyöritteli Dovizioso.
Ducatin on tehtävä lopullinen päätös helmikuun loppuun mennessä siitä, kummalla pyörällä se lähtee 23. maaliskuuta käynnistyvään MM-sarjaan.
Päivän yksi iloisimmista herroista oli ehdottomasti Dovizioson tallikaveri Cal Crutchlow. Eroa kärkeen kertyi edelleen 0,913 sekuntia, mutta sijoitus seitsemänneksi on aivan toista kuin pureskella turhautuneena kynsiään top-10:n ulkopuolella.
Sepangin toinen testijakso ajetaan päätökseen perjantaina.
Sepang, Malesia.
MotoGP-luokan vuoden toisen testijakson 2/3 ajopäivä:
1. Dani Pedrosa Espanja, Repsol Honda Team 2.00,039
2. Aleix Espargaro Espanja, NGM Mobile Forward Racing FTR-Yamaha + 0,281
3. Alvaro Bautista Espanja, GO&FUN Honda Gresini + 0,461
4. Valentino Rossi Italia, Yamaha Factory Racing + 0,566
5. Andrea Dovizioso Italia, Ducati Team + 0,748
6. Stefan Bradl Saksa, LCR Honda + 0,863
7. Cal Crutchlow Iso-Britannia, Ducati Team + 0,913
8. Pol Espargaro Espanja, Monster Yamaha Tech 3 + 0,988
9. Jorge Lorenzo Espanja, Yamaha Factory Racing + 1,010
10. Bradley Smith Iso-Britannia, Monster Yamaha Tech 3 + 1,059
11. Andrea Iannone Italia, Pramac Racing Ducati + 1,134
12. Yonnu Hernandez Kolumbia, Energy T.I. Pramac Racing Ducati + 1,619
13. Colin Edwards USA, NGM Mobile Forward Racing FTR-Yamaha + 1,957
14. Nicky Hayden USA, Drive M7 Aspar Honda + 2,049
15. Randy de Puniet Ranska, Team Suzuki + 2,100
Täydelliset tulokset:
http://www.motogp.com/en/TestResults/MotoGP+Sepang+Test2+2014