Italialaiset kaverukset perustelevat kantaansa sillä, että kevyemmille kuljettajille tarjoutuu nykyisellään jo liiankin paljon etua erityisesti polttoaineen kulutuksen osalta. Asia otetaan esille ensi viikolla valmistajien (MSMA) yhdistyksen kokouksessa.
Kuninkuusluokan espanjalainen taskuraketti, 160-senttinen ja 51-kiloinen Dani Pedrosa ei halua, että pienempiä sorsitaan ja viittaa näin olleen Rossin ja Simoncellin ehdotukselle kintaalla. Pedrosa on peräti 20 kiloa kevyempi, kuin MotoGP-luokan painavin kuljettaja Simoncelli.
– Alan olla todellakin kyllästynyt näihin painoon liittyviin puheisiin. Eräät henkilöt eivät selvästikään halua nähdä minua enää huipulla, jyrähtää Pedrosa.
– Tämä tarina on seurannut minua koko urani ajan. 250-kuutioisissa kaikki sanoivat, että en pysty ajamaan sitä pyörää, koska olen liian pieni. No, kun aloin voittaa, niin samat ihmiset puhuivat, että teen sen kokoni ansiosta. Ja nyt sitten sama juttu jatkuu MotoGP-luokassa. Se on uskomatonta!
Pedrosa ei tosin kiistä sitä, etteikö koolla olisi väliä.
– Tietenkin minulla on hyötyä tästä kiihdytyksissä ja suorilla. Toisaalta minulla on kuitenkin pyörässäni vähemmän pitoa mutkissa, enkä pysty vastaaviin jarrutuksiin kuin muut, koska tuulesta on minulle enemmän haittaa. Minulla on lyhyet kädet ja jalat, enkä voi jakaa painoani muiden tavoin, perustelee Pedrosa.
Pedrosa myöntää myös sen, että hänen harras toiveensa oli takavuosina saada kymmenen senttiä pituutta lisää. Siihen toiveeseen ei siis vastattu.