Moottoripyöräilijöiden turvallisuuskehitys jatkuu suotuisana
Jos haluat oman H2R:n ensi kaudeksi, niin nyt on oikea aika toimia.
H2R alkaa olla jo eräänlainen synonyymi markkinoiden tehokkaimmalle moottoripyörälle ja luokkansa ikoni, esiteltiinhän se jo syksyllä 2014 ja markkinoille malli saatiin seuraavalla kaudella. Kompressoriahdettu 1000-kuutioinen rivinelonen puski 310 hevosvoiman huipputehon, jolla se löi kilpailijansa kerralla kanveesiin. Ainoa negatiivinen puoli – hinnan ohella – oli se, että H2R ei ollut rekisteröitävissä katuliikenteeseen.
Ensi kausi on H2R:lle siis jo yhdeksäs, ja malli on säilyttänyt markkinoiden tehokkaimman prätkän paikkansa ilman teknisiä muutoksia. 310 hevosvoiman teho saavutetaan 14 000 kierroksella ja 165 newtonmetrin vääntö 1500 kierrosta alempana. Kuusiakselisen liiketunnistimen avulla ajoavustimet (ABS, luiston-, keulimisen- ja sladinesto) sekä moottorijarrun säätö huomioivat pyörän sivuttaiskallistuksen. Moottori on pultattu kiinni ristikkorakenteiseen teräsputkirunkoon ja takasvingi on yksipuoleinen.
H2R-mallia valmistetaan vain tilauksesta, ja ensi vuoden tehdastilaukset lukitaan 4.11.2022. Toimi siis siihen mennessä ottamalla yhteyttä Kawasaki-jälleenmyyjään, jos haluat oman H2R:n ensi kaudeksi. Ai niin, jos hinta kiinnostaa, niin se on arvonlisäveroineen ja toimituskuluineen 57 900 €.
Moottori: kompressoriahdettu, nelisylinterinen rivimoottori, 998cc
Teho: 310 hv / 14 000 r/min
Vääntö: 165 Nm / 12 500 r/min
Akselivälil: 1450
Istuinkorkeus: 830 mm
Paino tankattuna: 216 kg