– Eihän tuolle voi oikein tehdä mitään ja toisaalta mahdollinen leikkaushoito vaatisi pitkän toipumisajan, tuumii jo pitempään vihoittelevan kyynärpään kanssa GP-radoilla elänyt ja taistellut Ajo.
Ajon, 20, kyynärpää muljahti viimeksi paikoiltaan Katalonian GP:n yhteydessä Montmelon radalla Barcelonassa, jossa hänen huikea pelastus kaatumiselta – https://www.youtube.com/watch?v=2yrxyrgKxuU – keräsi myös laajan kansainvälisen huomion.
– Samainen kyynärpää koki kovia myös Le Mansin kaatumisessa. Kyynärpää on lähtenyt jo niin monta kertaa sijoiltaan, että se on löystynyt. Kyllähän se ajoittain haittaa, mutta loppukaudesta kyynärpää oli jo vähän parempi.
KTM:n tehdaspyörillä kilpailevaan espanjalaiseen Boe41 RBA-tiimiin siirtynyt Ajo keskittää tunnollisena harjoittelijana kaiken tarmonsa treenaamiseen, ennen kuin hän pääsee palaamaan helmikuun alussa uuden työvälineensä selkään.
Ajon nimi löytyy 13. helmikuuta Barcelonassa ajettavan Superprestigio ”dirt track”-kisan starttilistalta, mutta sen hän jättää tässä tilanteessa suosiolla väliin.
”En ole ajatellut
Moto2-luokkaa”
Ajo päätyi viime kaudella Husqvarnan tehdaspyörällä kilpaillessaan Moto3-luokan MM-pisteissä 15:nneksi.
Ajoa houkuteltiin jo ensi vuodeksi Moto2-luokkaan Mika Kallion ja kumppaneiden seuraksi, mutta ainakaan vielä aika ei ole kypsä siiihen.
– En ole vielä ajatellut siirtymistä seuraavaan luokkaan. Mennään vain keskittyneesti vuosi kerrallaan ja kyllähän minulla riittää yhä tavoiteltavaa Moto3-luokassa, jossa menestykseni on ollut toistaiseksi laihanlaista.
GP-sarjan pienin luokka on tunnetusti huipputasainen ja -kilpailtu. Moto3-luokan mestari ja samalla koko mitalikolmikko vaihtuu varmuudella ensi kaudella, kun Alex Marquezin, Jack Millerin ja Alex Rinsin ura jatkuu toisaalla.
– Odotan silti, että luokan taso on ensi kaudella yhtä kova, ellei jopa kovempi, arvioi Ajo.