Viikonloppuna siirryttiin Brittein saarille ja Silverstonen radalle, jossa odottelivatkin brittityyliin harmaat pilvet ja jatkuva sateen uhka. Eikä jäänyt sade pelkäksi uhkaksi. Lopulta keli ajautui siihen pisteeseen, ettei kisaa ollut mahdollista ajaa. Tässä kuitenkin yhteenvetoa viikonlopun etenemisestä.
Sain heti perjantain ekassa treenissä hyvän tuntuman ajamiseen ja fiilis pyörän päällä oli kohdillaan. Tästä paras merkki oli se, että sain ajettua yksin hyviä kierrosaikoja, joka ei ole vielä Moto2-luokassa muodostunut normiksi. Perjantain treeneissäkin vettä saatiin paikkapaikoin radalle ja toinen treeni mentiin käytännössä sadekelissä. Onneksi ekassa treenissä kuivaa oli sen verran, että saatiin haettua säätöjä aika-ajoja silmällä pitäen. Aika-ajoihin lähdettiin hyvillä fiiliksillä harjoituspäivän 23. sijan ja + 2.075 eron pohjalta.
Aika-ajo alkoi puolihullussa kelissä ja rata kuivui pikkuhiljaa session aikana. Tein omalta osaltani loppupuolella pienen taktisen virheen ja tulin vaihtamaan uuden renkaan liian myöhään. Ehdin ajamaan uudella renkaalla vain yhden kierroksen. Siitä huolimatta lopputulos oli tämän kauden parasta antia, eroa kärkeen jäi 1,4 sekuntia. Ero kärkeen oli kauden pienin ja Silverstone on pitkä rata, joten aika-ajoon oli syytä olla tyytyväinen. Sijoitus aika-ajossa oli 19:s.
Sunnuntai valkenikin sitten vetisissä tunnelmissa. Pääsimme ajamaan lopulta vain warm-upin, jossa vauhti oli sadekelissä ihan mukavalla tasolla, eroa kärkeen tuli kaksi sekuntia ja sijoitus oli aika-ajon tapaan 19:s. Loppuminuuteille keikuin viiden porukassa, mutta lopussa en saanut muiden mukana parannettua aikaani ruuhkien vuoksi. Uskoisin, että sateella meillä olisi ollut hyvä kyyti myös kisassa.
Harmi, että kisa jäi ajamatta, mutta säälle ei mitään mahda. Pisteiden jahtaus jatkuu seuraavaksi 9. päivä syyskuuta Misanossa. Luotetaan ja toivotaan, että Italian niemellä on vähemmän sateista.
Kiitos tiimi, kiitos tukijat ja muut vauhdissa mukana olevat. Palaillaan asiaan Misanon kisan merkeissä.
– Niki #66