– Tässä vaiheessa ei voi vielä sanoa mitään varmaa ensi kaudesta. Neuvottelin yhden hyvän tiimin kanssa paikasta Supersportin MM-sarjaan, mutta se jäi toteutumatta taloudellisten asioiden vuoksi, kertoo toisen polven ratamoottoripyöräilijä.
Tuuli ehti säväyttää jo päättyneellä kaudella Supersportin MM-sarjassa, kun Vesa Kallion johtama Kallio Racing järjesti hänelle villin kortin tilaisuuden Donington Parkin osakilpailuun. Tuuli kiitti kauniisti kunniasta tuikkaamalla Yamahalla hienosti yhdeksänneksi.
– Töitä tehdään koko ajan ja katsotaan nyt, mitä tulevat viikot tuovat tullessaan. MM-sarjan lisäksi muitakin hyviä vaihtoehtoja on olemassa, tuumii Tuuli.
Moto2-luokka?
Tuulelle aiemmilta kausilta tuttu EM-sarja kokee ensi vuonna mielenkiintoisia muutoksia ja yksi varteenotettava vaihtoehto löytyy edelleen sieltä.
MotoGP-sarjan yksi merkittävin ponnahduslauta, eli FIM CEV Repsol-sarja on sekin mukana Tuulen suunnitelmissa.
– CEV-sarja ja Moto2, Tuuli vinkkaa viime kaudella EM-arvon saaneen luokan suuntaan.
Sarja on suomalaisille tuttu. Turkulaiset Eeki Kuparinen ja Niko Mäkinen ajoivat vuoden 2014 tapaan täyden CEV-kauden Superbike-luokan EM-sarjassa. Kuparinen kruunattiin yksityiskuljettajien mestaruudella.
Kansainvälisen moottoriliiton FIM:n alaisuuteen vuosi sitten siirtyneessä CEV:ssä kilpaillaan myös Moto3-luokan junioreiden maailmanmestaruudesta.
Suomalaistalli Ajo Motorsport on ollut jo vuosia CEV-kuvioissa mukana ja mahdollista on, että Patrik Pulkkinen ajaa myös ensi vuonna jonkun MM-startin, jos se muilta kiireiltä onnistuu.
Ajo Motorsport Junior Project-tiimin kuljettajiin lukeutuvan Pulkkisen varsinainen työmaa löytyy Red Bull MotoGP Rookies Cup-sarjasta, jossa maaliskuussa 15 vuotta täyttävä nuorukainen debytoi päättyneellä kaudella.