Moottoripyöräilijöiden turvallisuuskehitys jatkuu suotuisana
MV Agusta Reparto Corsen Niki Tuuli kellotti Jerezin kaksipäiväisten Supersport-testien kovimman kierrosajan, vaikka alla oli ”hybridipyörä” vanhalla F3-mallin rungolla ja uudella 800-kuutioisella moottorilla.
Supersport-luokan MM-sarjan kuljettajat testasivat Jerezin radalla Espanjassa keskiviikkona ja torstaina. MV Agusta Reparto Corsen Niki Tuuli pääsi ensimmäistä kertaa kokeilemaan 675-kuutioisesta 800-kuutioiseksi kasvatettua moottoria Agustassaan. Eikä lopputuloksessa ole valittamista, sillä Tuuli ajoi koko testien nopeimman kierrosajan.
Tavoitimme suomalaiskuljettajan radan varrelta heti kahden päivän testien päätyttyä.
-Saatiin testattua uusia linkkuja ja säätöjä, ja saatiin korjausta niihin asioihin mitkä viime kaudella olivat vähän kadoksissa.
Tuulen Agustan kimpussa hääri uusi mekaanikkoryhmä, jolle suomalainen jakoi heti kiitosta.
-Uuden porukan kanssa lähtenyt homma tosi hyvin rullaaamaan ja kommunikaatio pelaa hyvin. Tuntuu, että he oikeasti tietävät mitä tekevät ja siksi mentiinkin säätöjen kanssa täällä paljon eteenpäin.
Koko ryhmän parhaan kierrosajan ohella Tuuli oli tyytyväinen pyörän ajettavuuteen ja kierrosaikojen tasaisuuteen, sekä siihen että uusi moottori tuntuu sopivan hanskaan ja Tuulen ajotyyliin hyvin.
Ainoa testejä hankaloittava asia oli iltapäivisin Jerezin radalla kiihtyvä tuuli (tuuli, ei Tuuli), mikä teki joissakin mutkissa ajamisesta todella hankalaa. Uusi tiimikaveri Bahattin Sofuoglu ei päässyt tällä kertaa testeihin annettuaan positiivisen koronanäytteen. Tuuli testaa seuraavan kerran helmikuussa ja paikkana on silloin sama Jerezin rata.