HM 50 Hondalla ajaneessa tiimissä olivat mukana Antti Sointiala, Sami Laaksonen, Nässi, sekä joukkueenjohtaja ja neljäs kuljettaja oli Pekka Veräväinen.
Aika-ajossa POVR oli kahdeksas ja kilpurissakin oli vielä pientä säätöä. Kuljettajat kuitenkin paransivat koko harjoituksen ajan kierrosaikojaan. Aikaero sport-luokan nopeimpaan kuljettajaan, Patsaan Dynamo-joukkueen ST600 EM-sarjassa ajavaan Niki Tuuleen, oli 1,3 sekuntia ja Proto-luokan kärkeen 2,3 sekuntia.
Turkulaisten joukkueessa oli mukana CEV-sarjassa Superbikella kilpaileva Niko Mäkinen ja kaikki lajin erikoiskuskit olivat paikalla, joten taso oli kova.
Hyvin järjestetty kilpailu saatiin ajaa kauniissa ja kuivassa säässä, vaikka mopoja 1,1 kilometrin mittaisella radalla oli samaan aikaan 38 kappaletta kilpailun seuraaminen oli helppoa. Katsomosta näkyi koko rata ja online monitorista oli nähtävänä kokonaistilanne ja kierrosajat.
Kilpailijat olivat kokeneita ja osaavia, kolarointeja ei juuri ollut, kilpailu oli mielenkiintoinen seurattava loppuun asti.
Veräväisen laatiman ajosuunnitelman mukaan ajettiin kahden tunnin jaksoja, jolloin aikaa vieviä kuljettajan vaihtoja ja tankkaustaukoja tuli vain kaksi.
Sointiala aloitti kokeneimpana ja ajoi alussa kokonaiskilpailussa sijalla 11, mutta tuli kuljettajan vaihtoon luokkasijoituksella kolme.
Toisena ajovuorossa ollut Laaksonen nousi kärkeen jo puolentunnin ajon jälkeen, kun Patsaan Dynamon joukkueelle tuli teknisiä vaikeuksia ja he joutuivat keskeyttämään. Myös Proto-luokan kärki Borehami Factory joutui keskeyttämään kaatumisen seurauksena tulleisiin jarruvaurioihin.
Laaksonen ehti tehdä eroa toisena ajavaan joukkueeseen kaksi kierrosta ennen kuljettajan vaihtoa.
Nässille jäi tehtäväksi varmistaa kärkipaikka virheettömällä ajolla ja pitää riittävästi eroa takana kiriviin joukkueisiin, joilla oli tiukka kamppailu toisesta sijasta. Hän pystyi ajamaan vielä yhden kierroksen eroa lisää, jota oli kuuden tunnin jälkeen maaliin toisena tulleeseen kolme kierrosta.
Team POVR vahvuus oli joukkueen tasaisuus. Kaikki kuljettajat pystyivät ajamaan koko setin tasaisia 1.04-1.05 sekunnin kierrosaikoja. Lopputuloksena oli selvä voitto sport-luokassa ja kokonaiskilpailussa.
Sport luokan uusi rataennätys 321 kierrosta kertoo, että kaikki meni suunnitelmien mukaan. Keskimääräinen kierrosaika oli 1.07,29 sisältäen kaksi nopeaa tankkausta ja kuljettajan vaihtoa.
– Hauska mutta raskas kilpailu, ranteet ja sormet ovat aivan puuduksissa, muutama ”läheltä piti” tilanne oli kierroksella ohitettavien kanssa, mutta yllättävän nopeasti ja helposti kahden tunnin ajovuoro meni, kommentoi Nässi kilpailun jälkeen.