Ruotsin William Svärd oli toinen ajalla 1.10,002 ja Tanskan Simon Jespersen kolmas 1.10,783. Mikko Jeminen oli kymmenes lukemin 1.14,910.
Nässillä oli varaa vielä kovempaankin vauhtiin, mutta ruuhka aika-ajon lopussa hidasti menohaluja. Kierrosajan parannus ei enää onnistunut ja tämän jälkeen kaikki sessiot vietiin läpi märällä radalla.
Nässi hallitsi ensimmäistä kilpailua alusta loppuun. Svärd seurasi toisena ja pysyi pitkään aivan suomalaisen perässä, mutta kilpailun puolessa välissä miehestä alkoivat voimat hiipua ja hän joutui antamaan periksi.
Etukäteen kovaksi tiedetty konkari Linus Hellberg ohitti Svärdin ja alkoi tavoittaa Nässiä nousten lähimmillään jo kahden sekunnin päähän.
Nässi pystyi kuitenkin kiristämään vielä hieman ja Hellberg jäi lopulta kuuden sekunnin päähän. Nuori lahjakkuus Jespersen oli neljäs.
Toinen kilpailu ajettiin odotuksista huolimatta myös sateessa. Nässillä ei ollut enää uusia sadekelin renkaita, joten hänen pitä lähteä kisaan kuluneilla renkailla.
Hellbergillä ja Jespersenillä oli vielä laittaa uudet renkaat alle, mutta myöskään Nordgren Racingin kuskeilla ei ollut enää uusia renkaita ja se näkyi heidän vauhdissa.
Kilpailu oli Nässille vaikea alusta asti. Aamun aika-ajon nopein Jespersen otti lähdön ja lähti vetämään ryhmää Nässi kakkosena kannassaan.
– PM-mestaruuden varmistaminen oli tärkeintä ja ajattelin vain varmistaa toinen sijan, mutta kun Linus tuli ohi ja tavoitti saman tien myös kärjessä ajaneen Jesperin oli pakko nostaa vauhtia, kertoi Nässi.
Nässi tavoitti Jesperin ja pienen kamppailun jälkeen pystyi tekemään eroa ja samalla tavoittamaan Hellbergiä. Neljä kierrosta ennen maalia Hellbergin GP125 Hondasta kiehui jarrunesteet ja hän joutui keskeyttämään.
– Kun näin, että Linus ajoi pääsuoran jarrun pitkäksi, eikä häntä tämän jälkeen enää takana näkynyt, pudotin vauhtia ja ajoin varmasti maaliin toisena. Tämä sija varmisti mestaruuden, kertasi Nässi kilpailun jälkeen.
Kolmas jälkimmäisessä kisassa oli William Svärd. Jeminen päätyi kuudenneksi.
Luokassa oli 15 kuljettajaa ja kalustossa oli vielä myös useita GP125 Hondia. Lisäksi Jonny Rotvikilla oli myös hieno tehdas Aprilia, jota ei tosin saatu aivan säätöihin kylmässä säässä.
Nässi oli erittäin tyytyväinen omaan ajoonsa. Kevään pahan kaatumisen jälkeen tämä oli vasta ensimmäinen kilpailu ja myös kunnostettu Moto3 Honda NSF250R toimi hienosti.
– Kilpailurohkeus ja -rutiini on vielä kateissa, mutta nopeus on onneksi tallella, Nässi tuumi varikolla.