80-vuotisjuhliaan viettävä MV Agusta esitteli EICMAssa monien juhlamallien lisäksi F3:n Competizione-version.
F3 Competizione on MV Agusta F3 RR:ään perustuva 300 kappaleen numeroituna eränä valmistettava erikoismalli, joka valmistajan mukaan on erikoisin ja suorituskykyisin markkinoilla olevista keskikokoisista sporteista. Täysin säädettävä jousitus on Öhlinsin käsialaa, ja se on kilon vakiomallin jousitusta kevyempi. Lisää painonsäästöä tulee hiilikuituvanteista (-3 kg) ja litiumakusta (-3 kg). Jarrut ovat Brembolta. Edessä on 320-milliset levyt ja Stylema-satulat, takalevy on 220-millinen.
Hintaan kuuluvalla Akrapovicin pakoputkistolla painoa saa leikattua vielä lisää, minkä lisäksi se mahdollistaa muikeat 160 hevosvoimaa 13500 kierroksella – samalla kierrosluvulla on myös kierrosrajoitin. Pyörän paino ajovalmiina, mutta ilman polttoainetta on 178 kiloa, joten teho/painosuhde on supersport-luokan pyörälle muikeat 0,90 hevosvoimaa kiloa kohden. Voima välittyy uuden 9-levyisen avustavan luistokytkimen välityksellä – luonnollisesti pyörässä on myös quickshifter.
Malli on kehittynyt myös aerodynamiikan osalta. Hiilikuituiset komponentit tuottavat 240 km/h nopeudessa 8 kiloa maata kohti painavaa voimaa säilyttäen maltillisen ilmanvastuksen. Aerodynamiisten komponenttien avulla on myös optimoitu moottorin lämmönhallintaa ja jarrujen jäähdytystä.
Elektroniikkapaketti on myös vähintäänkin kattava, ja se sisältää kaikki tavanomaiset avustimet suorituskykypainotteisina versioina. Erityismainintana lähtöavustimen ja keulimisenhallinnan avulla kiihdytys nollasta sataan sujuu alle kolmessa sekunnissa.