Dornan toimitusjohtaja Carmelo Ezpeleta näyttää tässä vaiheessa vihreää valoa erityisesti Intian suuntaan.
F-ykköset ajoivat MM-pisteistä Intiassa kausilla 2011-2013, kunnes taloudelliset velvoitteet kävivät byrokratian puristuksessa sietämättömiksi.
Ezpeleta ei anna sen kuitenkaan jarruttaa pyrkimyksiään.
– Tilanne on toinen ja laji on toinen. Moottoripyörät ovat erittäin suosittuja Intiassa ja lähempänä tavallista kansaa. Intia on MotoGP:lle, erittäin, painotan erittäin tärkeä markkina-alue, Ezpeleta linjaa Reutersille.
Ezpeleta vieraili Intiassa Mahindran presentaation merkeissä. Moto3-luokassa nähdään ensi kaudella yhdeksän Mahindra-pyörää ja merkin tehdastiimin pyörittämisestä vastaa espanjalaisen Jorge Martinezin johtama Aspar.
– Tarvitsemme kolme asiaa ylitse muiden hakiessamme menestystä Intiasta. Ensinnäkin meillä on oltava valmistaja sieltä. Ja nyt meillä on jo Mahindra. Ja toiseksi, meillä on oltava sarjassa mukana intialaisia kuljettajia, mutta tällä hetkellä heitä ei ole vielä ainuttakaan. Siksi olemme perustaneet Aasian Talent cupin. Ja kolmanneksi, meillä on oltava onnistunut GP Intiassa.
– MotoGP-sarjan osakilpailuilla on paljon kysyntää ympäri maailmaa ja varsinkin Aasian taholta. Neuvottelemme useammankin maan kanssa Aasiassa, vahvistaa Ezpeleta.